Analytisk Och Kommunikativ Supply Planner
Clas Ohlson AB / Inköpar- och marknadsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige I 100 år har vi på Clas Ohlson varit passionerade och brunnit för att göra vardagslivet enklare i alla typer av hem. Detta har vi gjort genom att ständigt våga utmana oss själva, genom att utveckla och hitta nya innovativa produkter och lösningar till livet hemma. I 100 år har vi vågat. I 100 år har vi vuxit. Det vill vi fortsätta att göra. Tillsammans med dig vill vi ta nästa steg mot ytterligare 100 år.
Let's grow together!
Vill du vara en del av vår framgång?
Som en del av vår strategi mot ytterligare 100 år söker vi ni två analytiska och kommunikativa Supply Planners till huvudkontoret i Insjön.
Som Supply Planner ansvarar du för att säkerställa leveranskedja och lagernivåer. Du ansvarar för prognoser i säsong, lägga löpande beställningar till leverantörer, säkerställa att rätt kvantiteter köps in och att leveranser ankommer i rätt tid baserat på prognoser och försäljningsplaner. Du ansvarar även för att optimera inköpen och bidrar till att utveckla orderläggningsprocessen samt arbetar lösningsorienterat i kommunikationen med leverantörer och är aktiv i förbättringsförslag kopplat till företagets försörjningskedja.
I rollen kommer du har ett nära samarbete med bl.a. Assortment Planners, DC-inflöde, Tull & Spedition och Retail Logistics. Du har löpande kontakt och ansvarar för leverantören angående operativa frågor såsom leveransbevakning och avvikelser. Du arbetar också taktiskt med utvärdering och uppföljning av befintliga leverantörer.
I rollen arbetar du i team med andra Supply Planners och rapporterar till Supply Planning Manager.
Är du den som vi söker?
Vi söker dig som har goda kunskaper i Excel, är en god kommunikatör som både förstår och gör dig förstådd på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi tror att du gillar att jobba i team, har en god serviceförmåga och en positiv inställning till nya utmaningar och arbetssätt. Vi tror också att du uppvisar engagemang, framåtanda och initiativförmåga i arbetet.
Du som söker ska ha minst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller 1-3 års relevant yrkeserfarenhet. Goda kunskaper om vårt produktsortiment är meriterande likaså tidigare erfarenhet från Clas Ohlsons butiks-, logistik- eller lagerverksamhet.
Låter det spännande?
Tveka i så fall inte med att skicka in din ansökan! Vi är stolta över vår historia och vårt arv, detta ska vi förvalta och bygga vidare på! Nu vill vi bygga och skapa framtiden för Clas Ohlson tillsammans med dig!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen startar omgående och intervjuer kan ske löpande. Så tveka inte med att komma in med din ansökan ifall du tror att jobbet är som gjort för dig! Vi ser fram emot att få lära känna dig lite bättre!
Sista ansökningsdag är 5 november 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMy Gyll, Tf. Funktionschef Inköpsadministration
my.gyll@clasohlson.se +46 247 444 00
Jonas Hed, Rekryterare
jonas.hed@clasohlson.se +46 76 724 43 70
FöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
793 85
79385 Insjön
Kontorsadress793 85
Jobbnummer 4418363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.