Analytisk logistikspecialist

Experis Finance / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-12-17

Dina arbetsuppgifter
Till vår konsultverksamhet söker vi en logistikspecialist. Du kommer att vara ansvarig för din egen portfölj av leverantörer och artikelnummer. Din uppgift är att säkerställa hög tillgänglighet för ditt sortiment till lägsta möjliga kostnad och styra flödet från leverantörerna till centrallager.

Inom ditt eget område är du ansvarig för att nå uppsatta mål, vilket innebär att ge kunderna den bästa servicen och öka lönsamheten genom optimering av lagret. Du kommer att arbeta nära med både interna och externa leverantörer för att nå mål och delmål. En viktig del av arbetet är att analysera och följa upp leverantörers prestanda, flexibilitet och ledtid. Du bör också ge analyser av lagerhantering, både proaktivt och på efterfrågan samt sätta in åtgärder när avikelser från mål uppstår.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi har nästan bara längre uppdrag, så du inte ska behöva hoppa runt och inte riktigt få visa vad du går för. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vem är du?
För det här arbetet söker vi någon som är självgående, driven, strukturerad och affärs / kundorienterad. Du måste skapa och underhålla relationer både inom vårt eget företag / affärsområdet och med våra leverantörer.

• Universitetsexamen eller dokumenterad erfarenhet från relevanta områden såsom logistik och lagerhantering
• Flytande engelska, är en kombination med andra språk en tillgång
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs
• Hög analytisk + förhandlingsteknik
• Utmärkt kommunikation och nätverk
• Förmåga att arbeta i en mångkulturell organisation
• Ett starkt engagemang att leverera på utsatt tid
• Driva för förbättringar

Kontaktperson för detta jobb
Ansök genom att registrera din CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kundansvarig Carl-Henric Möller 031-61 72 35.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Henric Möller 031-617235

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1731519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: