Analytisk lagerbalanserare

Experis Finance Huvudkontor / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-05-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på en av företagets logistikavdelningar och ha ansvar för att säkra eftermarknadens tillgänglighet på reservdelar. Arbetet innebär mycket internationella kontakter och att se till att komponenterna hanteras på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. Målet är att balansera rätt tillgången på reservdelar till återförsäljare och kunder, till lägsta möjliga kostnad för kapitalbindning och transportkostnader. Påfyllningen sker från företagets centrallager i Gent, Belgien, till ett tjugotal distributionscentraler globalt. I arbetet ingår att dagligen eller veckovis analysera de inköpsförslag som genereras av påfyllningssystemen, samt hantering av restorder och kritiska lagernivåer.
Det här arbetet görs för varje påfyllningsflöde och baseras på efterfrågan på respektive marknad. En viktig del av jobbet är att analysera och följa upp resultat och att rapportera och vidta omedelbara korrigerande åtgärder när avvikelser från målet sker. Positionen kräver daglig kommunikation med kollegor och partners globalt och att du tillsammans arbetar proaktivt med att finna lösningar på befintliga eller framtida utmaningar. Teamet du kommer att arbeta med tar en aktiv del i att förbättra det dagliga arbetet.

Vem är du?
Du har en universitetsexamen inom logistik eller erfarenhet motsvarande samma kunskapsnivå.
Vi värdesätter personliga egenskaper såsom positiv inställning, initiativförmåga, driv, provaktivitet och en förmåga att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Positionen kräver kunskap inom logistik och lagerhantering både praktiskt och teoretiskt. Att arbeta i en global miljö kräver kommunikation, kundfokus och en förmåga att arbeta med olika kulturer.
Du talar och skriver flytande på engelska, talar du ytterligare språk är det en merit. Stark analytisk förmåga och goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs. Kunskaper i VBA och .NET är meriterande men inte ett måste.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis Finanse öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi verkar inom segmentet chef/specialist.
Vi kan erbjuda:
• Spännande konsultuppdrag på marknadens hetaste företag
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori

Kontaktperson för detta jobb
Ansök med registrerat CV via länken. Urvalsprocessen sker löpande, så du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kan du kontakta Talent Sourcer Annelie Hermansson 031-617255

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Henric Möller 031-617235

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2298217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: