Analytisk inköpare på 75% i Stockholm

Sourcian Partner AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sourcian Partner AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-08-29

Om företaget
Vi på Sourcian partner är specialister på inköp och logistik och vår vision är att vara Sveriges självklara partner inköp och supply chain.

Vi startade år 2012 i syfte att hjälpa företag att skapa affärsdrivande lösningar som lyfter lönsamheten. Vi har erfarenhet och kunskap från de flesta branscher och hjälper både stora och mindre bolag och känner till de utmaningar man som företagare ofta ställs inför. Framförallt vet vi hur man kan arbeta smartare, tjäna mer pengar samt öka effektiviteten i olika typer av bolag.

Är du vår nästa stjärna inom inköp?

Vi söker nu inköpare i Stockholm med några års erfarenhet till ett konsultuppdrag om 12 månader. Uppdraget är på 75% .

Om uppdraget

Med stort eget driv arbetar du med att använda BI i inköps- och avtalsuppföljningsprocessen. Du ansvarar för processer och arbetssätt för att följa upp utförda arbeten med avseende på beslutade KPI och kostnader.

Med rollen följer även ett ägarskap i de system Inköpsavdelningen ansvarar för såsom Proceedo, Multinet och BI-lösningar och -system. I rollen ingår även verksamhetsuppföljning, där vi utifrån beslutade kontrollkort regelbundet följer upp att vi följer våra interna processer.

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av inköp, supply chain och inköpsanalysarbete. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med databearbetning. Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Power-BI och MS Excel. Det är en fördel om du är väl bekant med Ellevios system Proceedo Inköp och Multinet.

Som person är du analytiskt lagd, noggrann och har ett tekniskt intresse. Rollen innebär mycket kontakter såväl internt som externt och du behöver därför vara kommunikativ och tycka att samarbeta.

Kvalifikationer
• Du är van att arbeta självständigt inom inköp.
• Du har stort driv och intresse att vilja utvecklas.
• Minst 3 års erfarenhet inom inköp/supply chain.
• Erfarenhet att arbeta både affärsmässigt och relationsbyggande.
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
• Hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• God dator och systemvana.

Ladda gärna upp ditt CV både på Svenska och Engelska i vårt system då många av våra kunder efterfrågar ett Engelskt CV.

Vi brinner för inköp och logistik och vårt fokus är att hjälpa dig nå nästa steg i din utveckling. Din utveckling är vår utveckling och varje steg du tar framåt adderar stort värde för våra kunder. Välkommen till ett team specialister!

Tveka inte att anmäla ditt intresse till ett företag på stark frammarsch i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sourcian Partner AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sourcian Partner AB (org.nr 556736-1067), https://www.sourcian.se

Arbetsplats
Sourcian Partner

Jobbnummer
5928266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sourcian Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sourcian Partner AB: