Analytisk Ekonomiassistent till Eccho Rights

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

http://ecchorights.com/)

Eccho Rights verksamhet utgörs främst av distribution av tv-serier, både färdiga serier och formaträttigheter. Verksamheten drivs till stor del från Stockholm men vi har också verksamhet i Spanien, Frankrike, Filippinerna, Sydkorea och Turkiet, där vi nyligen startat ett dotterbolag. Många av våra samarbetspartners finns i Istanbul, då de tv-serier vi distribuerar i stor utsträckning utgörs av turkiska dramaserier. Våra kunder finns dock över hela världen med fokus på Latinamerika, Mellanöstern och Östeuropa. I Stockholm är vi i dagsläget 9 medarbetare, totalt över hela världen är vi 17 stycken.

Eccho Rights söker en driven och prestigelös Ekonomiassistent.Som Ekonomiassistent hanterar du sedvanliga arbetsuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning och avstämningar. Du arbetar internationellt och hanterar även kundfakturering, cash flow-rapporter, deklarationer och myndighetskontakter. Tillsammans med Ekonomichef utgör ni ekonomifunktionen på ett dynamiskt företag inom en kreativ bransch. Kontoret är beläget vid Hötorget och du välkomnas till ett inkluderande team med högt i tak och ambition.

Start för tjänsten är snarast och om du är den vi söker vill vi inte att du väntar: ansök redan idag!

Tjänstebeskrivning

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att stötta Ekonomichefen och du ansvarar för kund- och leverantörsreskontra, månads- och kvartalsavstämningar, moms och månadsvisa cash flow-rapporter. Tjänsten innebär även att du hanterar rättighetsinnehavarrapporter, löner, arbetsgivardeklarationer och statistik till SCB. Ekonomifunktionen i Stockholm sköter ekonomin för verksamheten i samtliga länder och tjänsten innebär en bred kontaktyta med interna säljare, kunder, leverantörer, samarbetspartners och myndigheter - i Sverige och runt om i världen. Du förväntas att ta ansvar i det dagliga arbetet men även bidra i utvecklandet av processer och rutiner samt vid etablering av nya bolag.

Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta internationellt och brett med sedvanliga ekonomiuppgifter såsom:

• Kund- och leverantörsreskontra

• Löpande redovisning

• Avstämningsarbete

• Momsdeklarationer

• Månadsvisa rapporter avseende rättighetsinnehavare och cash flow

• Arbetsgivardeklarationer

• Intern och extern kontakt

Det här är tjänsten för dig som har en god ekonomisk förståelse och vill ansluta på en fortsatt kreativ resa i det lilla men globala företaget. Du bidrar med dina kunskaper och färdigheter samtidigt som du utvecklas inom ditt yrkesområde!

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har genomfört akademiska studier inom ekonomi vid högskola/universitet. Vi ser gärna att du har arbetat inom ekonomi/redovisning sedan tidigare. Du har en god ekonomisk förståelse. Du är systemvan och lättlärd i system/program. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har särskilt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i engelska i tal som skrift. Det är meriterande om du behärskar turkiska, eftersom Eccho Rights har dotterbolag med verksamhet i Turkiet.

Som person är du driven och brinner för att utvecklas inom ekonomi. Du är prestigelös, ansvarstagande och tar tag i saker som behöver göras. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har en god analytisk förmåga som gör att du tar till dig information snabbt och prioriterar rätt. Du fungerar utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information

Detta är en rekrytering med tillsvidareanställning hos Eccho Rights AB. Eccho Rights tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är snarast och om du är den vi söker vill vi inte att du väntar: ansök redan idag! I denna rekrytering samarbetar Eccho Rights med SJR. Urval och intervjuer sker löpande och om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 0766-47 16 39.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas.

Publiceringsdatum
2018-11-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal simon.jordal@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4448730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: