Analytisk ekonom till tjänst som Finance & Portfolio Manager!
Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Vårgårda
2021-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Analytisk ekonom till tjänst som Finance & Portfolio Manager!" (publicerad 2021-03-26) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Vill du vara en del i att förverkliga människors drömmar och har ett gediget intresse för design, arkitektur och hur vi lever våra liv hemma? Är du en ekonom som triggas av att kalkylera smartaste lösningarna såväl för kunden som för affären och sedan har förmågan att coacha andra att göra samma sak är detta rollen för dig!
Publiceringsdatum2021-03-01Om företagetVårgårdaHus är idag en av Sveriges största hustillverkare med fokus på att hjälpa människor att köpa ett hem. Företaget jobbar offensivt med att utveckla sin portfölj för att möta den medvetna kunden gällande pris, design, kvalitet och kunskap runt processen att bygga ett hem. Försäljningen bedrivs via fristående nätverk av agenturer från Malmö i söder till Umeå i norr som representerar tre olika varumärken; VårgårdaHus, Vårgårda Fritidshus och HusCompagniet. VårgårdaHus AB är del av HusCompagniet A/S, som är Danmarks största hustillverkare och nyligen noterades på Nasdaq i Köpenhamn.
Om tjänstenVårgårdaHus organiserar sig nu för att kunna möta en ännu större volym i framtiden! Rollen som Finance and Portfolio Manager är ny och riktar sig mot talanger med analytisk förmåga och sinne för detaljer med vilja att utvecklas och växa tillsammans med bolaget.
Tjänsten är därför en direktrekrytering till VårgårdaHus med placering på huvudkontoret i Vårgårda med tillämpad provanställning på 6 mån och med tillträde enligt överenskommelse.
I din roll som Finance and Portfolio Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara över kundens resa från offert, inklusive ritningar och leverans från fabrik till slutbesiktning
• Säkra fördelning av leads till agenter i din region, samt följa upp hanteringen av dessa potentiella kunder
• Arbeta tillsammans med marknad och agenturer för att säkra kvalitativa leads genom kapacietetsbedömning och dimensionering
• Coacha, stötta och utmana agenter från första kontakt till att aktivt verka för avtalsskrivning inklusive uppföljning av delavslut i köpprocessen
• Driv att hitta smarta lösningar för kund och kapacitet att budgetera och kalkylera individuella projekt
• Löpande följa upp det ekonomiska utfallet, samt analysera och prognostisera projekten
• Vara aktiv i ledarskap och coachande mot agenter och supporterande funktioner
• Inhämta försäljningsprognoser från agenter och konvertera till omsättningsmål
• Säkra aktiv användning av verktyg och applikationer av berörda individer för att kunna leda verksamheten inom regionen
• Aktivt verka för moraliskt och etiskt korrekt agerande i linje med gällande avtal och lagar
Om dig
Vi söker dig med förmåga att lätt hantera abstrakt information med en föränderlig verklighet. Det innebär att du måste triggas av att hantera och förenkla komplexitet och förstår dominoeffekter och konsekvenser i den operativa verksamheten. Du behöver ha ett högt säljdriv och förmåga att leda både direkt och indirekt. Du har lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du bör ha arbetat i något CRM-system samt ha tidigare erfarenhet av budgethantering, kalkylering och offerering såväl som strategiskt arbete med affärsplanering, verksamhetsutveckling och konkurrentanalyser. Har du tidigare erfarenhet av hus- och byggbranschen är det meriterande.
Vidare tror vi att du som person har en god kommunikativ förmåga att verbalt och skriftligt uttrycka dig på ett professionellt sätt. Du har en god analytisk förmåga och kan självständigt fatta beslut såväl som att ge andra beslutsunderlag. Dina goda ledaregenskaper och drivkraft att utveckla kultur och värderingar i en organisation kommer att göra dig framgångsrik i rollen. Du får energi av att självständigt driva projekt framåt, från planering till genomförande. Du har lätt för att samarbeta och navigera i nya sammanhang och drivs av att leda, inspirera och utveckla människor parallellt med att hantera konflikter och skapa tydliga ramverk. Vidare har du en förmåga att se helheten parallellt med en detaljorientering och innehar en administrativ kapacitet.
Viktigt för tjänsten är:
• Du har lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Tidigare dokumenterad erfarenhet av att leda, inspirera och förflytta en säljorganisation
• Erfarenhet av att kalkylera projekt, offerering, budgetansvar samt definiera säljmål och relaterad aktivitetsplan
• Flytande svenska och engelska i tal såväl som skrift
Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocesser samarbetar vi med VårgårdaHus. All kontakt går inledningsvis via Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén via
johanna.lyden@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ekonomi | Business Administration | Finans | VårgårdaHus | Adecco | Vårgårda | Borås
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, dagtid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33547".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5600741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.