Analytisk ekonom till försäkringsbolag i city

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-17

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk ekonom för ett konsultuppdrag under minst sex månader, med chans till förlängning eller rekrytering för rätt person. Vår kund är ett attraktivt bolag inom försäkringsbranschen med trevliga lokaler i Stockholm city.

Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll som kan komma att utvecklas med tiden. Rätt person för tjänsten har ett intresse för och vill gärna utvecklas inom analys, MS Excel och att hantera stora datamängder.

Arbetsuppgifterna kommer vara mycket varierande. Några av dina viktigaste arbetsuppgifter kommer innebära att sköta:

• Löpande kontakt med depåinstitut
• Inläsning och kontroll av kundens innehav
• Utforma och genomföra kontroller av både system och administrativa processer
• Genomföra avgiftsdebiteringar och avstämningar

En del fondadministration kan även förekomma, exempelvis kontrollera fondhandeln och bekräfta fondordrar samt andelsavstämningar. Då du till stor del kommer hjälpa och avlasta kollegorna på avdelningen, är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös

Profil
Vi tror att rätt person för uppdraget är relativt nyexaminerad och har en civilekonomexamen alternativt en KY-utbildning med finans- eller redovisningsinriktning. Vi söker dig som har skaffat dig något års erfarenhet av liknande arbete, helst inom bank, försäkrings- eller finansbranschen. Har du erfarenhet av dataanalys eller finansiella instrument är det en fördel.

Stor vikt läggs vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är positiv, prestigelös och tålmodig, samtidigt som du är en mogen och självgående resultatorienterad lagspelare. Vidare är du noggrann och med ett stort intresse siffror och struktur. Vi tror att begreppet "analytisk doer" stämmer bra in på dig, då du har siffersinne och är bra på att få saker gjorda. Då en stor del av kontakten sker via e-post är det viktigt att du kan uttrycka dig korrekt och professionellt i det svenska språket. För att kunna utvecklas i rollen har du ett intresse för finans och pensioner.

För att klara av jobbet har du bra datavana och goda kunskaper i Officepaketets samtliga program, särskilt Excel. Pivottabeller och lookupfunktioner används mycket i det dagliga arbetet. Det är inget krav att du har erfarenhet av det men mycket meriterande. Det är även viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer starta omgående och pågå under sex månader med möjlighet till förlängning eller rekrytering.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3198
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2729973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: