Analytisk administratör med expertkunskaper i Excel!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en stjärna på Excel och drivs av att ha ordning och reda? Ser du fram emot en varierande arbetsdag där nya lösningar, struktur och service alltid behövs? Sök då tjänsten som Administratör med start omgående.
Publiceringsdatum2017-02-16Om tjänstenFöretaget är ledande inom hygienbranschen och de utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter och mjukpapper. Du bör trivas i en global miljö då deras försäljning sker i cirka 100 länder. På kontoret i Mölndal är det högt tempo, om du trivs av att ha mycket att göra så finns det goda möjligheter till att starta en spännande karriär.
I din roll som administratör är du en del av ett supportteam för Norden, där du själv är ansvarig för Sveriges support. Du har en bred roll där du har lätt för att reagera på fel och hitta lösningar. Ditt arbetsverktyg är Excel och dina två främsta arbetsuppgifter är:
1. Att agera First line support mot de 15 säljare på fältet i Sverige. De kan ringa upp dig med generella frågor om CRM-systemet Microsoft Dynamics 2011 och din roll är då att förstå och supportera dem i deras frågor.
2. Ge support mot Key Account Managers, att tillsammans se över och analysera resultat och insamlad data.
Om dig
Vi söker dig som är strukturerad och älskar att ha ordning och reda. Som ansvarig administratör ser vi att du har flera års erfarenhet av liknande arbete. Om du tidigare har arbetat med försäljning, prisförhandlingar, upphandlingar och varit delaktig i analyser eller liknande så kommer du snabbt in i rollen. Du som har avancerad kunskap i Excel och duktig på olika typer av datasystem samt känner dig bekväm med datorn och telefonen som redskap har rätt förutsättningar för att axla rollen.
Din tidigare erfarenhet av support, administration och kontakt med försäljare ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Dina arbetsuppgifter sker främst i Excel så du bör ha flera års erfarenhet av funktioner och VBA. Det här är ett jobb för dig som är analytisk, serviceminded och inte är rädd för motstånd. Har du tidigare arbetat i Microsoft Dynamics 2011 är det högst önskvärt.
Viktigt för tjänsten är:
• Avancerad kunskap i Excel
• Mycket goda IT-kunskaper där du snabbt kan sätta dig in i ett CRM-system
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• Att trivas i en administrativ roll
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3325387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.