Analytiker Till Kundservice - Sbab

Sbab / Bankjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sbab i Karlstad, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens, skapar stora möjligheter för oss. Vi växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Vi söker dig som med utgångspunkt i våra affärsmål kan hjälpa oss att ta vår Kundserviceorganisation till nästa nivå. Är det du?

Som analytiker arbetar du tillsammans med hela Kundservice men i huvudsak med Trafikledningsfunktionen för att säkra den övergripande strategin och medverkar till vår vision - att erbjuda Sveriges Bästa Bolån. Det är vad vi gör. Det är vad vi är bäst på.

Ditt fokus kommer att vara på uppföljning och analys av nyckeltal, datainsamling, prognoser och operationella nyckeltal. Att identifiera möjligheter och risker hör också det till ditt ansvarsområde. Utöver detta kommer du att medverka i och/eller driva olika projekt och förändringsuppdrag med syfte att effektivisera Kundservice styrning och uppföljning. Därigenom kommer du att få en central roll i den fortsatta utvecklingen av vår Kundserviceorganisation.

Inom Trafikledningen hanterar vi dagligen en stor mängd data om kundflöden. Behovet av att extrahera, värdera och analysera denna information från olika databaser är större än någonsin. Detta för att kunna fatta rätt beslut både på operativ och strategisk nivå. t.ex. införandet av nya kanaler ger oss nya möjligheter men påverkar också andra nyckeltal. När och hur ska vi prioritera för att optimera våra kanaler och flöden som bäst. Därför söker vi nu dig med gedigna tekniska kunskaper i t.ex. SAS, SQL, Matlab eller dylikt. Vi förutsätter att du kan Excel utan och innan. Du ska snabbt kunna förstå olika datas roll i helheten och snabbt kunna sammanställa och bygga en helhet av detaljer. Vår Contact Center Plattform kommer vara en stor del av din vardag, så det är meriterande om du arbetat med Genesys eller någon liknande plattform tidigare.

Har du en teoretisk teknisk bakgrund och en kreativ sida är det här en perfekt roll för dig. Du kommer att utveckla nya angreppssätt för att optimera analys av resultat samt förbättra rapporter och mallar för att effektivisera arbetet.

Publiceringsdatum
2018-12-21

Bakgrund
Du är en person som alltid tar ansvar och som har en förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Att skapa sig en övergripande bild, men samtidigt förstå de underliggande orsakerna, är en förmåga som efterfrågas. Du har en analytisk blick och att ställas inför komplexa frågeställningar är något som motiverar dig. Din kommunikativa och pedagogiska sida får du användning för då du förklarar komplexa förhållanden på ett förståeligt sätt. Kvalitet är inte någonting du tummar på, trots att tempot är högt. Meriterande om du tidigare jobbat med telefonianalys eller har tidigare erfarenhet från Kundservice.
Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt och ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald, för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande och att aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

Din ansökan

Låter det intressant?
Ansök här redan idag, men senast den 11:e januari 2019. Vi ser fram emot att läsa ditt personliga brev och ta del av din CV.

I den här rekryteringen samarbetar SBAB med Experis, Manpower Group.
Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christina Stenstrand tel 054-221887 eller Jonas Nilsson 072-531 26 62, Chef Planering & Support SBAB.

Vi tar ej emot ansökan via Experis hemsida. För att ta dig vidare till SBAB's karriärsidor klicka på länken nedan.

https://jobb.sbab.se/jobs/165871-analytiker-till-kundservice?promotion=68423-trackable-share-link-analytiker

Välkommen med din ansökan!

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision - att erbjuda Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 400 000 och vi är cirka 600 medarbetare. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser 2018 bland större företag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 2daeac0f-e0bd-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Glennert Katarina.Glennert@se.experis.com +46730774956

Företag
SBAB

Adress
SBAB
65224
65224 1780

Kontorsadress
Östra torggatan 9

Jobbnummer
4527841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sbab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sbab: