Analytiker till Kundcenter

Försäkringskassan / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 012055-2012

Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.

Försäkringskassan söker

Analytiker till enheten Trafikplanering, Kundcenter

Placering Stockholm

Arbetsuppgifter och ansvar

Kundcenter (KC) är huvudingången till Försäkringskassan via telefon och e-post samt hanterar sociala media. Ett ständigt arbete pågår med att förbättra service och tillgänglighet och att ge kunden besked vid första kontakten. Enheten Trafikplanering ansvarar för strategisk bemanningsplanering av Försäkringskassans Kundcenter och prognostiserar och schemalägger ca 1100 medarbetare i ett flertal kompetenser; Förälder, Familj och bidrag, Sjuk, Utland, Övrigt och Partner.

Arbetet som analytiker vid enheten Trafikplanering innefattar att göra långsiktiga volym- och resursprognoser för Kundcenters kanaler, årsprognoser, samt prognoser för semesteruttag och hur resurserna fördelas på det mest optimala sättet. Arbetet innebär likväl att du identifierar områden för analys, initierar och genomför analyser för att följa och utvärdera Kundcenters resultat och i synnerhet parametrar som påverkar prognos och bemanning. Här ingår frågor rörande effektivitet, styrning, sjuktal och uppföljning av prognos och schema samt hur dessa påverkar kunder och Kundcenters interna processer. Du förväntas också att delta i enhetens och Kundcenters ständiga förbättringsarbete samt svara för omvärldsbevakning inom området.

Publiceringsdatum
2012-02-21

Kvalifikationer
Du har minst fem års arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i utvärderingsmetoder och analyser av stora Kundcenter. Du har också tidigare erfarenhet av arbete med prognos och bemanning av Kundcenter.

Du har högskolekompetens eller motsvarande som kan bedömas likvärdig. Du har goda kunskaper i Officepaketet och verksamhetsstyrning. Du har också muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med Teleopti samt att du har kunskaper i Erlang C.

Dina personliga egenskaper
Som person är du social och är lätt att samarbeta med. Du har tydliga ledaregenskaper och förmåga att snabbt ta ansvar. Du är dessutom prestigelös, målinriktad och strukturerad. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs stor analytisk förmåga samt strävan till precision, vilja att kontinuerligt förbättra resultat och utveckla gruppens arbetssätt.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Mer information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennie Magnusson, tfn 010-116 90 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sofia Gustafsson tfn 010-116 15 88. Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S FK Peter Tyrhandske tfn 010-119 50 29, ST-FK Elisabeth Ringsgård tfn 010-119 23 92 och för SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 012055-2012 senast den 5 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan. 

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1164691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: