Analytiker till HR-avdelningens Kansli

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Du är som anställd på polisens HR-avdelning delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag. HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarutveckling, förhandling, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Vidare ansvarar avdelningen för myndighetens personalansvarsnämnd samt värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna. Inom HR-avdelningen arbetar ca 800 medarbetare. Din placering kommer att vara på HR-avdelningens kansli som består av en kanslichef och cirka 15 medarbetare, varav 5 är analytiker.
HR-avdelningens kansli ansvarar bland annat för att säkerställa HR-avdelningens uppföljningsansvar av kompetensförsörjningen på myndighetsnivå genom fördjupade analyser inom personalområdet, månadsvis personalstatistik, tertialuppföljning, årsredovisning och budgetunderlag m.m.


Publiceringsdatum
2018-07-05

Arbetsuppgifter
Du är en skicklig analytiker med god förmåga att förmedla siffror och komplexa samband på ett pedagogiskt sätt i text. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av personalfrågor. Dina arbetsuppgifter består av att utifrån olika informationskällor hantera, sammanställa och analysera information. Din uppgift blir även att presentera analysen på ett strukturerat sätt så att den blir ett effektivt stöd i olika beslutsprocesser. Du kommer också att bearbeta och kvalitetssäkra personalstatistik samt förbättra källdata. Andra arbetsuppgifter inkluderar uppföljning på myndighetsnivå såsom löpande och årsvisa rapporteringar, men även uppföljning av olika delar av HR-avdelningens verksamhet.
Som analytiker samarbetar du med övriga analytiker samt är ett stöd till chefer och medarbetare inom myndigheten i dessa frågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk examen inom statistik, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• mycket god analysförmåga samt kunna omsätta den i tal och skrift
• erfarenhet av arbete med analys samt uppföljning
• erfarenhet av att ha arbetat i Excel
• erfarenhet av att ha arbetat i Powerpoint

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete med liknande arbetsuppgifter i statlig verksamhet
• statistikarbete och att hantera stora mängder data
• framtagning av information ur databaser
• arbete i Palasso och/eller Heroma
• arbete i Access och/eller SPSS

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är nyfiken, uppfinningsrik och som vågar ta initiativ. Det är viktigt att du kan samarbeta med andra samt att du är prestigelös. Du har förmåga att sätta dig in i och förstå verksamhetens olika utmaningar. Då det förkommer många kontakter både internt och externt har du en hög servicenivå och kan hantera snabba uppdrag.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper för denna funktion.

ÖVRIGT
Anställningen

Anställningsform: Vikariat under föräldraledighet t.o.m. september 2019 med möjlighet till förlängning
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Felicia Flyckt, felicia.flyckt@polisen.se

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: C20734/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Hedqvist 076 149 01 50
Oscar Lundin 072 578 25 40

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4242513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: