Analytiker - omvärldsbevakning

Göteborg, Konsument och medborgarservice / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för
Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, vi samordnar och utvecklar goteborg.se, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. Ett av våra nya uppdrag är att starta ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare

Publiceringsdatum
2016-02-02

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och säkerställa medborgarnas förväntningar på Göteborgs Stads service och information - nu och i framtiden?

Tjänsten som analytiker hos Konsument och medborgarservice är nyinrättad och arbetet syftar till att öka förutsättningarna för att vi skall ge rätt service och på rätt sätt utifrån göteborgarnas behov nu och i framtiden.

Vi utvecklar hela tiden vår service genom omvärldsbevakning, utredningar, analyser och internt förbättringsarbete.

Vårt uppdrag är att stötta alla stadens förvaltningar och verksamheter med att utveckla hur vi gör vår service mer tillgänglig och enklare samt att samordna våra tjänster till medborgarna genom ett professionellt och respektfullt bemötande.

I ditt ansvarsområde ligger att analysera omvärldstrender och undersökningar samt att sammanställa dessa i rapporter för stadens verksamheter samt att omsätta dessa i behovsunderlag till serviceutvecklingen. Arbetsuppgifterna är varierande och din huvudsakliga uppgift är att etablera, utveckla och driva omvärldsbevaknings- och medborgaranalysprocessen samt att identifiera, etablera, utvärdera och följa upp relationer med olika källor för att tillgodose vårt behov av underlag till vår omvärldsbevakning. Vidare kommer du även att planera, driva och leda trendspaningsarbete och medborgarundersökningar, t ex enkäter, fokusgrupper mm. Analyserna kan både vara breda sett ur staden som helhet men också djupa utifrån specifika målgrupper och behov.

Du delar självklart förvaltningens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans, Vi tänker nytt

Kvalifikationer
Du har minst tre års erfarenhet av att arbeta med kvalificerade analyser och utredningar samt att sammanställa data och att avrapportera med hög kvalitet inom givna tidsramar. Vidare har du akademisk examen inom för verksamheten relevant ämnesområde eller annan relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Arbetet ställer stora krav på att kunna presentera information och du behöver därför ha mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då mycket av den information du kommer att hantera är på engelska måste även dina färdigheter i engelska vara på en mycket hög nivå.

Vi ser även att du måste ha erfarenhet av omvärldsbevakning och trendspaning samt av att leda workshops, främst inom analys-, trendspaning och behovsfångst. Även erfarenhet och kunskap om verktyg för dataanalys.

Erfarenhet av tjänsteinnovation/servicedesign är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker en serviceorienterad person med stark analytisk förmåga som kan arbeta både i grupp och självständigt på ett strukturerat sätt. Dessutom måste du kunna se helheter, ha god förmåga att förmedla komplexa analyser i begripliga målbilder och framtidsvisioner i tal och skrift, med andra ord en mycket utvecklad kommunikativ ådra.
Du måste självklart ha ett starkt intresse för omvärlden, speciellt inom teknikinnovation och samhällsutveckling.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen finns centralt i Göteborg i nyrenoverade lokaler. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-17
Ange följande referens när du ansöker: A425279
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niclas Bengtsson, Verksamhetschef 031-365 00 66

Facklig kontakt
Gunnita Arvidsson Löfving, Saco/Jusek 031-368 08 39
Susanne Aspbäck, Vision

Företag
Göteborg, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborg, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
2648118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice: