Aministratör

Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende i Stockholm

Carema Äldreomsorg AB är ett av Sveriges ledande företag inom äldreomsorg. Vår årsomsättning är ca 1, 8 miljarder SEK och vi har ca 5 800 medarbetare som arbetar i ett 30-tal kommuner över hela landet samt i Norge och Finland. Vi ingår i Caremakoncernen och ägs av 3i Group. Läs mer på www.caremaomsorg.se
Carema Äldreomsorg tillgodoser den enskildes behov av Omtanke och önskan om Valfrihet. Vi är ett attraktivt alternativ till äldreomsorgen. Vi har identifierat gemensamma värderingar som ligger till grund för vårt arbetssätt och bemötande mot kunder, uppdragsgivare och anställda.
Högdalens äldreboende drivs sedan den 17 november 2008 av Carema Äldreomsorg på uppdrag av Stockholmsstad, Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsnämnd. Högdalens äldreboende ligger i ett lugnt och grönskande villa område med promenad avstånd till Högdalens centrum. Goda kommunikationer finns med både buss och tunnelbana. Till enheten hör en vacker park på baksidan av huset med promenadvägar, lusthus och uteplatser m.m. Högdalen har somatisk och demensboende.
Vi söker nu en administratör på 50 %. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2009-05-11

Profil
Vi söker dig som har vana av att arbeta med administration. Du är ordningsam, prestigelös och har en allmänt positiv inställning. Du är van vid att ta egna initiativ och får saker genomförda. Vi ser gärna att du har ett intresse och kunskap om äldrevård.
Vi behöver en person som är villig att rycka in och hjälpa till med olika aktiviteter när det uppstår arbetstoppar och vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Dina arbetsuppgifter
Att sköta administrativt arbete i den ordinarie verksamheten som t.ex.:
• Registrering av kunder i systemen ParaPly och Fabel
• Delaktig i fakturering
• Databehörigheter mot Stadsdelsförvaltningen
• Ansvara för de boendes egna medel
• Kopiering, utskick, rutiner, dokument m.m.
• Skriva mötesanteckningar
• Platsbeläggning (intern/extern)
• Uppdatera information (intern/extern)
• Överblick över våra olika aktiviteter och vara lite av ”spindeln i nätet”

Kompetenser
• Gymnasiekompetens
• Behärskar Officepaketet
• God förmåga när det gäller muntlig och skriftlig presentation
• Lätt för att kommunicera med människor
• Erfarenhet av liknande arbete

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Visstid anställning på 50%

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: asa.pierson-bergstrom@carema.se

Kontakt
Åsa Pierson Bergström, Verksamhetschef, 0733-77 57 76, asa.pierson-bergstrom@carema.se

Företag
Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende

Adress
Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende
Ripsavägen 38-44
12451 BANDHAGEN

Kontorsadress
Ripsavägen 38-44
Högdalen

Jobbnummer
448634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carema Äldreomsorg Högdalens vård & omsorgsboende: