Amgen söker HR-administratör

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-03-27

Företaget
Amgen strävar efter att frigöra de biologiska möjligheterna för patienter som lider av allvarliga sjukdomar genom att upptäcka, utveckla, tillverka och leverera innovativa humana läkemedel. Detta arbete börjar med användning av avancerade verktyg som humangenetik för att kartlägga mekanismerna bakom komplexa sjukdomar och därmed förstå den mänskliga biologins grunder.

Amgen fokuserar på områden med stora otillfredsställda medicinska behov, och utnyttjar sina kunskaper om tillverkning av biologiska läkemedel för att söka lösningar som förbättrar människors hälsa och därmed dramatiskt förbättrar deras liv. Som pionjär inom bioteknik sedan 1980 har Amgen vuxit till världens största oberoende bioteknikföretag. Företaget har nått miljoner patienter över hela världen och utvecklat en pipeline med framtida mediciner med enastående potential.

Om tjänsten
Hos vår kund kommer du att arbeta på en HR-avdelning som supporterar hela Norden och Baltikum i HR-ärenden. Du kommer att sköta all administration kring bemanning och rekrytering. Arbetsuppgifterna består bland annat av att supportera HR-avdelningen med avtalsskrivning, introdokumentation till nyanställda, diverse intyg, skriva jobbannonser samt inrapportering av nyanställningar, löneändringar och positionsändringar. Vidare sköter du även administrationen kring avdelningens fakturor gällande bemanning och rekrytering samt skapar PO-nummer och lägger upp nya leverantörer i SAP.

Möjligheter

Hos vår kund tar du del i och bidrar till ett spännande utvecklingsarbete inom läkemedelsbranschen. Företaget har goda värderingar och ser positivt på sina medarbetares välmående och utveckling.

Kompetenser
Vi ser att du har en gymnasialutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har kunskap inom systemet SAP. Vidare är du en van användare av Officepaketet samt talar och skriver svenska och engelska flytande.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som HR-administratör är du en utåtriktad, noggrann och serviceminded person med stort intresse för HR. Du har en prestigelös framtoning och har hög ansvarskänsla och integritet.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Uppdraget är på 50 % med tillträde 1 maj och sträcker sig till 31 december med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.

Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=406

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Marielle Linder på telefon 08-684 252 32

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Marielle Linder, Konsultchef 08-684 252 32 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1822548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: