Ambitiösa inköpare sökes till attraktiv myndighet i Solna

Bemannia Kontor / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Två drivna och engagerade inköpare sökes till välkänd kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid, med start 1 december 2017 och beräknas pågå till och med 30 juni 2018, med chans till förlängning. Du kommer att anställas av oss på Bemannia och hyras ut som konsult till vår attraktiva kund inom offentlig sektor.

Dina arbetsuppgifter:

Dina arbetsuppgifter kommer främst utgöras av, att med lagen om offentlig upphandling (LOU) som grund, skriva och skicka ut förfrågningar om direktupphandlingar, förnyad konkurrensutsättning och avrop inom ramavtal. Du förväntas att i dialog med olika beställare ställa krav, utvärdera anbud, samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför avslut.

Som inköpare har du en rådgivande och stödjande roll, då du kommer att bidra med information om avtalsprocessen, LOU och vår kunds interna riktlinjer för inköp, till både interna aktörer och externa leverantörer. I denna roll kommer du att arbeta teambaserat och ha nära kontakt med inköpsenhetens strategiska inköpare. Även visst administrativt arbete såsom diarieföring/arkivering av handlingar kommer ingå i arbetsuppgifterna.

Utöver detta kommer du att hantera avrop på befintliga avtal via Agresso (e-handelssystem), hantera offerter/anbud, avtal och val av leverantörer, skriva avtalstext, svara på löpande inköpsfrågor från verksamheten, ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatera olika register, såsom avtals- och kundregister.

Dina kvalifikationer:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare
• Kunskaper inom MS Office eller likvärdigt
• Erfarenhet av inköpsarbete inom offentlig sektor och därigenom erfarenhet av arbete med lag (2007:1091) om offentlig upphandling och/eller lag (2016:1145) om offentlig upphandling
• Erfarenhet av att självständigt ha genomfört minst sex (6) stycken förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med lag (2007:1091) om offentlig upphandling och/eller lag (2016:1145) om offentlig upphandling är meriterande
• Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget TendSign eller motsvarande är meriterande

Dina personliga egenskaper:

Som inköpare hos vår kund ser vi att du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, är strukturerad och driven.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Våra tjänster finner du på följande sida

Vill du registrera ditt CV kan du göra det på följande sida.
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med chans till förlängning

Publiceringsdatum
2017-11-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
3821157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: