Ambitiös och engagerad Business Controller!
Meritmind AB Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Meritmind AB Stockholm i Stockholm,
Sollentuna,
Täby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag i rollen som Business Controller på huvudkontoret i Stockholm!
I rollen har du stort ansvar för resultatrapportering och finansiell uppföljning, budget, analys och prognosarbete. Du kommer tillsammans med ytterligare en controller att ta fram och presentera analyser och rapporter för bolagets ledningsgrupp och styrelse. Tjänsten är direkt underställd CFO och tillsammans driver ni aktivt utveckling och förbättring av processer, verktyg och rutiner.
Arbetsuppgifter som Business Controller
x Finansiella analyser av bolagets affärsverksamhet, ekonomiska utfall och lönsamhet
x Verksamhetsuppföljning, ta fram nyckeltal och identifiera förbättringsområden
x Budget- och prognosarbete
x Kvartalsvisa rapporter och analyser till ledning och styrelse
x Utveckla och förbättra processer, rutiner och verktyg
x Täta kontakter och kommunikation med verksamheten
x Ad hoc-analyser
Bakgrund och erfarenhet
Du har en civilekonomexamen eller liknande samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete med finansiell analys, planering och uppföljning. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från ett tjänsteproducerande företag t ex ett serviceföretag. Du har framgångsrikt drivit utvecklingsprojekt där du resonerat kring aktuella frågor på en analytisk och hög nivå. Vi ser även att du har erfarenhet av att bearbeta data samt att du är en mycket kunnig användare av Powerpoint och Excel.
Publiceringsdatum2016-10-14Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen som Business Controller har du ett mycket starkt driv och engagemang samt en enastående analysförmåga. Att ta plats och uttrycka dina åsikter faller sig naturligt för dig. Du kommunicerar obehindrat med olika delar i organisationen och har lätt för att förklara ekonomiska termer för icke-ekonomer. En viss flexibilitet kring dina arbetstider krävs då det ingår ett visst mått av resor i tjänsten.
Placeringsort: Stockholm
Samhall erbjuder
x Samhall erbjuder dig ett spännande uppdrag där du ges möjlighet att vara i händelsernas centrum i ett stort bolag och kommer därför lära dig otroligt mycket. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter inom Samhall.
x När du väljer att jobba hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta samt ett Sverige där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden.
Om Samhall
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Vi är rikstäckande med dryga 23 000 anställda på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Läs gärna mer på
www.samhall.seSå ansöker duI denna rekryteringsprocess samarbetar Samhall med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Erna Stamming på 070-750 22 76. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktErna Stamming, Rekryteringskonsult 070 750 22 76
erna.stamming@meritmind.seFöretagMeritmind AB Stockholm
AdressMeritmind AB Stockholm
Box 17007
10462 Stockholm
KontorsadressVasagatan12
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6169960
Faxnummer: 08-6038063
Jobbnummer 3106557
Observera att sista ansökningsdag har passerat.