Ambitiös Business Controller till internationell koncern

Jurek Bemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Bemanning Sverige AB

Publiceringsdatum
2010-11-22

Om företaget
Jurek Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, IT och marknad/sälj. Nu söker vi en Business Controller.
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater!
BSH Hushållsapparater AB ingår i BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH med 40 000 anställda och huvudkontor i München. BSH är en av Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsapparater, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på över 8 miljarder euro. Med intelligent teknik, utmärkt design och produkter som är enkla att använda inspirerar vi kunder över hela världen. Läs mer om BSH-koncernen på www.bsh-group.com.

Dina arbetsuppgifter
Jurek Bemanning söker nu för BSHs räkning en controller till den nordiska controllergruppen med placering i Solna. Som controller kommer du att driva aktiv business controlling gentemot våra affärsstödsenheter. Du arbetar i en utåtriktad roll med kontakter internt inom den nordiska organisationen. Inom controllergruppen har du fyra kollegor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Löpande rapportering, analys och uppföljning av kundbonus och marketing inom vår verksamhet
• Säkerställa rätt utbetalningar och avsättningar inom ansvarsområdet
• Månatlig rapportering enligt deadline till HQ i München samt viss redovisning
• Identifiera och bidra till ökat fokus på effektiviseringar och kostnadsmedvetenhet
• Arbeta med löpande projekt samt att stödja affärsverksamheten generellt
Krav på person
• du är civilekonom eller har motsvarande relevant utbildning
• du har erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter inom controlling
• du har god analytisk förmåga samt är van att arbeta självständigt och under tidspress
• du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel, samt i SAP
• du har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift, därutöver är kunskaper i tyska och något av de nordiska språken meriterande
• som person är du analytisk, positiv och har en stark drivkraft.
Du erbjuds..
Du erbjuds en fantastisk möjlighet att bli en del av en välrenommerad internationell koncern. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och beräknas pågå i ca 5 månader, med goda möjligheter till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du inkommer med din ansökan så fort som möjligt. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Molin på telefonnummer 0766-331445 eller på sara.molin@jurekbemanning.se . Du är välkommen att söka denna tjänst via vår hemsida www.jurekbemanning.se
Start:
Omgående.

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 575
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sara Molin, 08-52501818

Företag
Jurek Bemanning Sverige AB

Adress
Jurek Bemanning Sverige AB
Grev Turegatan 30
11438 STOCKHOLM

Jobbnummer
784066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB: