Ambea söker en Löneadministratör till Lön och PA-service
Ambea / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ambea i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi gör världen lite bättre, en människa i taget"
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Ambea tillsammans med oss. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet innebär det bland annat att vi som jobbar på Ambea utvecklar företagsverksamheten samt ger stöd och support till Ambeas affärsområden. På så sätt är du med och bidrar till att utveckla välfärden. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som jobbar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.
Vi söker en Löneadministratör Lön och PA-service
Vill du vara med och bidra till utveckling inom avdelningen för lön- och personaladministrativ service på Ambea?
Vi står inför ett spännande 2019 med fortsatt hög tillväxt för Ambea varför vi har fokus på förändringsarbete med ambitionen att öka kvaliteten, effektiviteten och servicen till våra anställda. Vi söker en kollega som vill utgöra ett aktivt stöd till verksamheten och bidra till avdelningens fortsatta utveckling.
Ambea erbjuder dig möjligheten att utvecklas i rollen som löneadministratör tillsammans med ett engagerade kolleger. Lön och PA-service består av ca 20 medarbetare och är en del av HR-avdelningen. Vi sitter i nya fina lokaler med Mall of Scandinavia som närmaste granne och närhet till både pendeltåg och tvärbanan vid Solna station.
Ditt uppdrag
Som löneadministratör på Ambea arbetar du med hela löneprocessen, från registrering av löneunderlag till rapportering av pensioner, avstämning av bokföringsunderlag och allt som ryms däremellan. Detta under tillämpning och tolkning av lagar, regelverk och gällande kollektivavtal. En viktig del av arbetet är att ge konsultativt och serviceinriktat stöd till verksamheten. Att ta fram och genomföra utbildningar för nyckelpersoner ingår i arbetsuppgifterna på avdelningen. Förvaltning, kvalitetssäkring och ständigt förbättringsarbete av löne- och personaladministrativa processer är arbetsuppgifter som ingår i den löneadministrativa rollen hos oss.
Publiceringsdatum2019-01-16KvalifikationerVi söker dig som har examen inom löneområdet från YH/KY-utbildning. Du kan regelverken kring lönehantering och avtal och har uppdaterade och aktuella kunskaper inom löneområdet. Du har lätt för att kommunicera och du använder språket på ett professionellt och för yrket relevant sätt i dialogen med verksamhet, myndigheter och andra intressenter. Det är därför viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift och att du är trygg med att prata inför grupp. Mycket goda datorkunskaper i MSOffice, är ett krav. Du är van att arbeta med olika program och systemlösningar och har tidigare erfarenhet av löne- och personalsystem.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter att du har en hög servicekänsla och ett proaktivt förhållningssätt där du har förmåga att se till helheten. Du är trygg i dig själv, har en förkärlek till siffror och formler och det är för dig självklart och roligt att samarbeta med andra. Du är strukturerad, ansvarstagande och lojal, samt en person som stimuleras av utveckling och förbättringar som ger mervärde i verksamheten. Det är viktigt att du kan skapa goda kontakter och bygga långsiktiga relationer och att du samtidigt har personlig integritet. Då vi i perioder har hög arbetsbelastning är det viktigt att du även i dessa situationer är lösningsfokuserad och kan strukturera arbetet för att underlätta både för dig själv och för andra.
Vi erbjuder
En arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, ett utpräglat kvalitetstänk och möjlighet att påverka. Alla våra chefer genomgår företagets gedigna ledarskapsprogram och får kompetensutveckling via vår utbildningsenhet LÄRA. Vi har kollektivavtal med tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Ambea värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Övrig informationAnställningsform:Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningens omfattning: 100%.
Sista dag att ansöka är Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 november 2018.
Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Olle Bergström 0735-011463
Facklig kontaktpersoner:
Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobil: 076-621 73 30, Mail:
haralampos.kalpakas@vardaga.seVision, Magnus Sällström, Mobil:076-6217721,
Mail:
vision@ambea.seKommunal, Team Ambea, Telefon: 010-442 90 14,
Mail:
pvo.ambea.stockholm@kommunal.seAmbea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår
företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och
omsorg. Ambea har över 450 enheter i Sverige och Norge och cirka 14 000
medarbetare. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att
göra världen lite bättre, en människa i taget. (
http://www.ambea.se) www.ambea.se (
http://www.ambea.se)Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlle Bergström
olle.bergstrom@ambea.se 0735011463
FöretagAmbea
AdressAmbea
Vretenvägen 13
17129 Stockholms län
KontorsadressVretenvägen 13, Stockholms län
Jobbnummer 4559897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.