Åmåls kommun söker - kommunsekreterare till kansli- och utredningsenheten

Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
2024-10-07


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Vad erbjuder vi
Möjligheten att ta plats i vårt kansli som hanterar kommunens politiska administration och ärendehantering. Just nu behöver vi förstärka vårt rutinerade och kunniga team med kommunsekreterare med ytterligare en kollega. Kommunsekreterarna utgör den viktiga länken mellan förvaltning och politik och ansvarar för att alla ärenden och beslut tillkommer på ett rättsäkert, tydligt och effektivt sätt.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, en modern policy kring distansarbete, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
Som kommunsekreterare ansvarar du för administration av handlingar och möten i våra politiska nämnder. Diarieföring, protokollsskrivande samt utlämnande av handlingar är andra återkommande uppgifter. I just den tjänst vi nu erbjuder ingår också ett verksamhetsutvecklande uppdrag där ditt uppdrag är att ha ledartröjan för olika typer av utvecklingsprojekt inom vår enhet. Även utredningsuppdrag kommer att förekomma som del i tjänsten som därmed har en stimulerande blandning av återkommande fasta uppgifter, samt möjlighet till utveckling och fortbildning.
Vem är du
För detta uppdrag ser vi att du har en god allmänbildning och förståelse för samhället och det demokratiska styrelseskicket. Du har en god språklig förmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift. Du sätter en ära i gott bemötande och god service till såväl förtroendevalda som invånare. Dina insatser på arbetsplatsen utmärks av struktur, noggrannhet och planeringsförmåga. Du kan vara flexibel när de politiska processerna kräver detta och du är nyfiken och ser positivt på möjligheten att lära dig mer och utvecklas i ditt jobb. Du har bred erfarenhet av olika digitala system. Du har en god förmåga att kommunicera och lösa arbetsplatsens uppdrag i grupp.
Formella kompetenskrav
• Examen från högskola/universitet inom relevant område, som offentlig förvaltning eller statsvetenskap. Om detta saknas så krävs andra erfarenheter från myndighet, förvaltning eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Goda kunskaper/kunskaper i vanligt förekommande datorprogram som Office-paketet
• God språklig förmåga (tal och skrift) i svenska
• Digital identifikation (mobilt Bank-ID)
• B-körkort
Meriterande
• Erfarenhet från myndighet eller offentlig förvaltning
• Dokumenterade kunskaper kring relevant lagstiftning som kommunallag, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslag
• Fördjupad kunskap i digitala verksamhetssystem, som ärendehanteringssystem eller liknande
• Erfarenhet av processbaserat arbete/verksamhetsutveckling

Anställningen
Anställningen är på 100% och tillsvidare. Anställningsstart är 1 januari 2025, eller enligt överenskommelse.
Tjänsten är för närvarande placerad vid kansli- och utredningsenheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kansli- och utredningschefen.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Åmåls Kommun

Kontakt
Facklig Vision - Marcus Blom Löfgren
marcus.lofgren@amal.se
079-0655130

Jobbnummer
8941992

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: