Amadeus söker specialist på Kundreskontra

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Amadeus är den ledande leverantören av avancerade transaktionsbaserade tekniklösningar för den globala rese- och turistbranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, rederier osv.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och privatpersoner). Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell som genererade mer än 850 miljoner transaktioner år 2010. Amadeus har kontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (dataprocesscenter), samt regionala kontor i Miami, Buenos Aires, Bangkok och Dubai. Amadeus kunder återfinns i 195 länder och servas genom 73 lokala Amadeuskontor. Amadeus är listade på aktiebörserna i Madrid, Barcelona, Bilbao och Valencia och handlas under förkortningen "AMS.MC". Under 2010 rapporterade företaget en omsättning på 2 683 miljoner euro och ett EBITDA-resultat på 1 015 miljoner euro. Amadeus har över 10 270 anställda världen över med sammanlagt 123 nationaliteter representerade på sina centrala kontor.

För mer information om Amadeus www.amadeus.com/sca

Vad gör du?
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid i 18 månader som den skandinaviska ekonomiavdelningens kundreskontraspecialist. Du blir anställd av Amadeus som en av åtta i teamet som rapporterar till bolagets Financial Manager. Med totalansvar för kundreskontran i två Amadeus-bolag följer allt från fakturering och betalningskontroll till påminnelser och uppföljning av osäkra fordringar. Både huvudbok och kundreskontra ligger i SAP där du bokför, periodiserar och gör avstämningar. I arbetet ingår exempelvis samarbete med säljare kring kunders kreditbetyg, kreditriskbedömning med hjälp av ratingbolag, och internrapportering till andra länder på koncernspråket engelska. I samarbete med kollegor arbetar du kontinuerligt med att utveckla företagets fakturerings- och indrivningsrutiner.

Vem är du?
Du är gymnasieekonom, eller har annan ekonomisk fortbildning, och har flerårig erfarenhet av arbete som ansvarig för kundreskontra. Har du varit med om att utveckla rutiner kring fakturering, betalning och fordringar är det meriterande, liksom om du arbetet med bedömningar av kreditrisk. Erfarenhet av resebranschen är en fördel och vi förväntar oss att du är bekväm med arbete i större ekonomisystem som SAP. Du talar flytande svenska och din engelska är nästan lika bra, i både tal och skrift. Som person är du serviceorienterad, positiv, ordningsam, och motiveras av att utöver det löpande få arbeta med analys, problemlösning och förbättringar. Du är självgående samtidigt som du gillar samarbete och med god kommunikationsförmåga gärna hjälper till, eller söker stöd, när det behövs.

Publiceringsdatum
2012-06-16

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken här intill. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryterare Linus Bellander på 08-736 28 44.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linus Bellander, +46 8 736 28 44

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1274631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: