Almi söker affärsnära Business Controller
EQonomy / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EQonomy i Stockholm,
Solna,
Tyresö,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Rollen
Rollen som Business Controller inom affärsområdet Företagspartner är en ny roll på huvudkontoret som uppkommit med anledning av att Almi nyligen genomfört ett omfattande strategiarbete där tre affärsområden har blivit två, Företagspartner och Almi Invest. Affärsområdet Företagspartner har samordnings- och ledningsansvar i koncernen för affärsutvecklings- och låneverksamheten där det operativa ansvaret för kundaffären hanteras av 16 regionala dotterbolag som täcker hela Sverige.
I rollen som Business Controller kommer du att arbeta verksamhetsnära med både operativa och strategiska frågor. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat uppföljning av mål och indikatorer för den operativa styrningen, analys av nyckeltal och måluppfyllelse och därtill att vara ett affärsstöd internt - både till de regionala cheferna och affärsområdeschefen - gällande bland annat ekonomisk analys och verksamhetsuppföljning. Du kommer också delta i utvecklingen av affärsområdets ekonomistyrning samt utveckling av controllerfunktionen i stort. I din roll förväntas du också uppmärksamma, föreslå och driva förbättringsåtgärder samt samarbeta nära den centrala finansavdelningen. Du rapporterar till chefen för Företagspartner, som också är vice vd för Almi-koncernen.
Vem är du?
Du har arbetat minst 3 år i en roll som affärsstödjande controller och har en akademisk examen inom ekonomi. Med fördel kommer du från en större och mer komplex organisation med en geografisk spridning. Du har både intresse och förståelse för affären samt trivs i en roll där du är självgående och själv får driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att skaffa dig en överblick av helheten och kan samtidigt vara proaktiv och se nya lösningar och möjligheter. Du räds inte förändringar och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.
Då du kommer att ha många kontaktytor är du en kommunikativ person som har lätt för att resonera och diskutera dina frågor och du skapar förtroende genom din kompetens på området. Du har också en pedagogisk ådra och kan kommunicera ekonomisk information på ett lättförståeligt sätt. För att trivas på Almi är du en social, utåtriktad och nyfiken person som trivs att samarbeta och interagera med andra.
Att arbeta på Almi
På Almi har alla ett starkt gemensamt intresse - vi vill se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos oss ska du stimuleras av att arbeta för andra människors framgång och hållbart företagande. Vi söker medarbetare som är utåtriktade, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande. Miljön är dynamisk och ger möjlighet till personlig utveckling.
Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Det är en innovativ och nytänkande miljö. Drivkraften är att optimera resurserna för att skapa tillväxt i företag. Avdelningen marknad och kommunikation kommer att ha en mycket viktig roll i Almis fortsatta utvecklingsarbete.
På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget en viktig drivkraft. Vi ligger i framkant gällande mångfaldsarbete, det gäller både i arbetet med ut mot företagen och i den interna verksamheten. Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Om Almi
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.
Publiceringsdatum2017-06-27Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Erika Lantz Paulsen på 076-000 18 62 eller Åsa Schramm på 070-775 95 40. Välkommen med din ansökan via eqonomy.se senast den 20 augusti 2017. Annonsen kommer ligga ute under sommaren och vi kommer att gå igenom urvalet i mitten av augusti.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: eqonomy18635
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEQonomy
AdressEQonomy
Sveavägen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 3576542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.