Almi Företagspartner söker medarbetare till Kundtjänst

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt.

Almi Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern med operativ verksamhet i 16 regionala dotterbolag plus Almi Invest, Almi Innovationsbron och IFS Rådgivning. De regionala dotterbolagen ägs till 51 procent av moderbolaget och till 49 procent av regionala ägare såsom landsting eller regionförbund. Almi är kanalen för näringspolitiska insatser med syfte att främja näringslivets utveckling.

Moderbolaget, Almi Företagspartner har sedan årsskiftet lagt ut ett nationellt uppdrag till dotterbolaget Almi Väst att starta upp en kundtjänst, med placering i Göteborg. Denna kundtjänst kommer att vara tillgänglig för kunder från hela landet. Syftet med en nyinrättad kundtjänst är att öka tillgängligheten för Almis befintliga och potentiella kunder. Under våren har fyra medarbetare rekryterats och som ett led i uppdraget rekryterar man nu ytterligare två medarbetare med fokus på kundhantering.

Vad innebär tjänsten som kundhanterare?
Kundtjänsten kommer att kommunicera med sina kunder genom ett flertal inkommande och utgående kanaler. Tjänsten innebär att du ska vägleda potentiella kunder som kontaktar kundtjänsten till de tjänster som Almi erbjuder på ett sådant sätt att kundtjänsten höjer Almis effektivitet. Du kommer även att bistå Almis dotterbolag med diverse tjänster, såsom marknadsföring och uppföljningsarbete.

Vill du vara med i uppstarten av en kundtjänst som kommunicerar med omvärlden genom både traditionella och moderna kanaler? Drivs du av att stödja och utveckla Sveriges entreprenörsklimat? Om du tillsammans med teamet inom kundtjänsten vill sträva efter att utveckla kundtjänstens servicegrad och de direktiv som kundtjänstens styrgrupp har formulerat är detta en tjänst för dig.

Vem söker vi?
Kundtjänsten ska präglas av en hög servicegrad och det är därför viktigt att du utmanas av att bemöta kunderna på ett professionellt sätt med hög kvalitet.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en utvecklad kommunikativ förmåga, stor personlig drivkraft och hög ambitionsnivå i ditt arbete. Som person är du stabil och uthållig och har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs i samarbete med andra. Du har en förmåga att skapa goda relationer och har ett trevlig och förtroendegivande sätt.

Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi eller samhällsvetenskap. Erfarenhet från arbete inom Kundtjänst ses som positivt och då du som medarbetare inom Kundtjänsten kommer att sälja in mervärden gentemot kunderna är uppsökande försäljning på distans meriterande. Erfarenhet av Almis produkter och tjänster ses som meriterande likväl som professionell kunskap inom sociala medier. Förståelse för företagarens verklighet och regionala förutsättningar ses som positivt.

Almi Väst har väldigt låg personalomsättning, de anställda trivs och har kul på arbetet. Kundperspektivet ger glädje och personalen motiveras av att arbeta med möjligheten att påverka och få hjälpa andra. Almis värdeord är Glädje i arbetet, Flexibilitet i tanke och handling samt Affärsmässighet i utförandet. Som medarbetare inom kundtjänsten ska du kunna identifiera dig med Almis värderingar och även stå för dessa värderingar externt ut mot kunderna, samt internt mot övriga medarbetare inom Almi. Du motiveras av varje möte med kunden och ser fram emot utmaningen att bidra till att Almi blir ännu vassare genom sin Kundtjänst.

Publiceringsdatum
2013-05-15

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering har Almi valt att samarbeta med Adecco. Vid eventuella frågor går det bra att ringa Lena Köhlin på 0736-84 74 56. Sista ansökningsdatum är 16 maj men då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Adecco är auktoriserat.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Köhlin, Rekryteringskonsult 031 725 45 54

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG

Jobbnummer
1552431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: