AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik söker nu en ekonom
Alloffice Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Örnsköldsvik
2025-03-03
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alloffice Nordic AB i Örnsköldsvik,
Umeå,
Hudiksvall,
Östersund,
Ljusdal eller i
hela Sverige AllOffice är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, e-handel, kundsupport och branschens största säljkår. Vi erbjuder service samt ett heltäckande sortiment av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, Tryck & Profil samt smarta lösningar inom dokumenthantering.
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer med ett härligt team på c:a 330 medarbetare där vår kultur bygger på våra värderingar; prestigelösa, engagerade, affärsmässiga och kundnära.
Vi har Sveriges bästa kundrelationer med högst tillgänglighet i branschen och kundanpassade erbjudanden samt en effektiv nationell distribution. Som pålitlig partner för våra kunder söker vi ständigt nya lösningar för att underlätta vardagen för våra kunder och tillsammans arbeta för en ökad hållbarhet.
Önskade kvalifikationer
Vi ser att du har en utbildning som ekonomi- eller redovisningsassistent alternativt minst 2 års erfarenhet av att arbeta med redovisning och bokföring.
Publiceringsdatum2025-03-03Dina personliga egenskaperVi ser dig som söker tjänsten som en analytisk person, som behärskar Excel och har intresse av systemfrågor samt lätt att sätta dig in i rutiner och processer.
Du är noggrann, positiv och är självgående samtidigt som du tycker om att jobba i ett team. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang som tar stort ansvar för ditt arbete och trivs med administrativa uppgifter.
AllOffice har en transaktionsintensiv verksamhet och jobbar i Visma Business, Microsoft Power BI och årsbokslutsprogrammet Capego. För fastighetsbolagen jobbar vi i Visma Spcs 2000.
Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär hantering av AllOffice omkostnadsfakturor samt ansvar att rutiner och processer följs kring detta. Tjänsten innefattar även kontoavstämningar av balanskonton, momsavstämningar samt momsredovisning.
I tjänsten ingår ansvar för AllOffice hyresavtal gällande lokaler vilket innebär att granska hyresfakturor, kontrollera indexhöjningar samt informera ledningen när hyresavtal förfaller m.m.
Utöver detta så ingår även ansvar för bokföring i koncernens fastighetsbolag samt planering, upprättande och rapportering av månadsbokslut och årsbokslut. Upprättande av skattedeklarationer och betalningar av leverantörsfakturor för dessa bolag ingår. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer.
Arbetstid
Dagtid vardagar på arbetsplatsen.
Kontaktperson är Maria Byström Teamledare Leverantörs & Kundreskontran 0733-40 84 47.
Sista ansökningsdag är 2025-04-11.
Ansökningshandlingar med CV skickas via mail till
ansokningar@alloffice.seMärk din ansökan med "Ekonomi & Redovisningsassistent Örnsköldsvik"
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-11
E-post:
ansokningar@alloffice.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomi&Redovisningsassistent".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AllOffice Nordic AB (org.nr 556185-9629),
http://www.alloffice.se Hästmarksvägen 12 (
visa karta)
891 38 ÖRNSKÖLDSVIK
Jobbnummer 9198453