Alkoholhandläggare/Folkhälsosamordnare till Bergs kommun

Bergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun, Administrativa avdelningen i Berg

Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1200 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Administrativa avdelningens ansvarsområde är brett och uppgifterna omväxlande. Avdelningen utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och övriga avdelningar och verksamheter. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom arkiv, ärende- och informationshantering, ekonomi och verksamhetsutvecklingsfrågor. Medborgarservice, fritids- och ungdomsfrågor, säkerhets-, folkhälso- och utredningsfrågor ingår också i vårt ansvarsområde.

Vår alkoholhandläggare/folkhälsosamordnare skall vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie till denne. I din yrkesroll handlägger du ansökningar om serveringstillstånd. Du kommer även driva folkhälsoarbetet i nära samverkan med övriga kommunala verksamheter och andra intressenter. Du arbetar även nära politiker i ett folkhälsoråd och brottsförebyggande råd.

Publiceringsdatum
2016-04-28

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som alkoholhandläggare ingår bland annat att:
• Ta emot tillståndsansökningar med bilagor, för att utreda lämplighet att beviljas tillstånd enligt alkohollagen.
• Sköta kontakter med olika myndigheter.
• Sköta rapporteringar till Folkhälsomyndigheten.
• Diarieförande av handlingar.
• Delta i träffar med kontakter med tillståndshavare samt tillsynspersonal.
• Delta i länsgemensamma träffar för alkoholhandläggare.
• Presentera underlag inför politiker för beslutsfattande.

Kvalifikationer
Du skall inneha: för tjänsten lämplig högskoleutbildning med inriktning mot folkhälsovetenskap eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av kvalificerat arbete i offentlig sektor, projektledning och strategiskt arbete är meriterande.
Vi söker dig som är självgående och tycker om att ta egna initiativ. Som samordnare ser du till folkhälsoarbetets långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina insatser till detta. Du har en vilja att samarbeta och en förmåga att relatera till andra människor på ett lyhört sätt. Då arbetet till stora delar är självständigt krävs att du är strukturerad, med en förmåga att organisera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt.
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal och skrift är nödvändigt.
• B-körkort är önskvärt.

Dina egenskaper
Arbetsrollen innebär många möten och därför behöver du trivas i en utåtriktad roll med fokus på ett lyhört och professionellt bemötande utifrån din myndighetsroll. Vi ser gärna att du uppskattar att arbeta tillsammans med olika kollegor inom kommunen och förstår betydelsen av att samverka med andra för att uppnå resultat. Vidare behöver du ha trivas med att fatta beslut, samt arbeta utifrån ett perspektiv där du ser till hela kommunens utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder:
Omväxlande och utmanande arbetsuppgifter med stort eget inflytande och ansvar. Arbetet präglas av nära dialog med professionella kollegor, där du delges stora möjligheter att delta i utvecklingen av verksamheten och kommunen i helhet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 3050574782
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jesper Tjulin, Administrativ chef (+46) 0687-16100 jesper.tjulin@berg.se

Företag
Bergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Bergs kommun, Administrativa avdelningen
BOX 73
84040 Svenstavik

Kontorsadress
ÄNGESVÄGEN 2 -4, 84040 Svenstavik

Jobbnummer
2813169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun, Administrativa avdelningen: