Alkoholhandläggare
Huddinge Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Huddinge
2016-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare" (publicerad 2018-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.
Enhetsbeskrivning
I kommunen finns ett 50-tal restauranger med serveringstillstånd samt ett hundratal ställen som säljer tobak, folköl eller receptfria läkemedel. Som alkoholhandläggare ingår du i individ- och familjeomsorgens stab och är direkt underställd verksamhetschefen. Du samordnar delar av det förebyggande arbetatet inom ANDT i kommunen.
Om arbetet
Alkoholhandläggaren handlägger ansökningar om serveringstillstånd och har tillsyn av restauranger och även tillsyn över försäljning av folköl, tobak och vissa receptfria läkemedel. I tjänsten ingår arbete med förebyggande information till restaurangnäring och detaljhandel samt samarbete med andra myndigheter. Viss kvällstjänstgöring förekommer i samband med tillsynsarbete och vissa utbildningsinsatser. Arbetet är omväxlande och rörligt, du erbjuds fortlöpande utbildning. Du får stora möjligheter att skapa dina egna nätverk. Rollen innebär att du arbetar mycket med information och utbildning vilket gör att du måste vara en person som gillar att föreläsa inför såväl sora som små grupper.
Rollen som alkoholhandläggare kräver noggrannhet och vana av myndighetsutövning. Arbetet är självständigt och fordrar integritet och ett gott etiskt förhållningssätt men även ett gott förhållningssätt mot näringslivet samt andra myndigheter.
Ditt arbete innebär att du rapporterar till verksamhetschefen. Handläggningen genomlyses fortlöpande då rättsäkerhet och lika behandling av alla ärenden prioriteras.
Publiceringsdatum2016-01-28ProfilUtbildning på högskolenivå som socionom eller utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Juridiska och ekonomiska kunskaper är meriterande. Vana vid myndighetsutövning, utrednings- och tillsynsarbete är en fördel.
Du är en lugn och stabil person som kan hantera stress och behålla kontrollen i pressade situationer. Ansvarstagande och känsla för rättsäkerhet är viktigt. Du ska ha en god kommunikativ förmåga. Som person är du lätt att samarbeta med och har lätt för att både få och ge förtroende till de som du möter i ditt arbete. Du förväntas bidra till utveckling och ständiga förbättringar inom området. Du behöver vara van att arbeta digitalt och med e-tjänst då all handläggning sköts digitalt utan papper.
B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-17
Följ länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: SÄF:2016:36
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Kokkola, verksamhetschef 08-53537615
FöretagHuddinge kommun
AdressHuddinge kommun
Social- och äldreomsorgsförvaltningen
14185 Huddinge
KontorsadressGymnasietorget 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2639950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.