Alkoholhandläggare

Stockholms stad; Tillståndsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2009-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare" (publicerad 2011-09-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Tillståndsenheten i Stockholm

Stockholms Stad
10 Socialtjänst och Arbetsmarknadsförvaltningen
Tillståndsenheten
2 plats(er). Stockholms stads Tillståndsenhet söker alkoholhandläggare då en av våra medarbetare fått arbete på annan ort. Verksamheten vid enheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av alkohollagen i stadens restauranger med serveringstillstånd. Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är höga. Tillståndsenheten består för närvarande av tretton handläggare, två assistenter, en informatör och en enhetschef. För närvarande finns cirka 1700 gällande tillstånd.
Handläggaren vid Tillståndsenheten utreder självständigt ansökningar och tillsynsärenden. Vid ansökningstillfället ska det sökande bolaget styrka att förutsättningar för sökt tillstånd finns, och det är handläggarens uppgift att granska dessa handlingar och ge stöd till sökande genom hela processen. Då brister i en tillståndshavares verksamhet upptäcks utreder en handläggare händelsen och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och stadens riktlinjer för serveringstillstånd.
Lämplig utbildningsbakgrund för arbetet är jur kand med inriktning på skatterätt, ekonom med inriktning mot redovisning och revision, socionom eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av revision av företag, handläggning av ärenden enligt alkohollagen eller annan myndighetsutövning/utredningsarbete av motsvarande karaktär är meriterande.
Handläggaren ska kunna arbeta strukturerat och noggrant och ha förmågan att driva utredningar ända till målet. Förmågan att analysera komplexa förhållanden, t ex vid företagsköp, ska vara hög. Det är viktigt att kunna uttrycka sig väl i skrift så att besluten blir lätta att förstå och också håller för en överprövning i domstol. Eftersom trycket av ärenden tidvis är stort är det också nödvändigt att kunna prioritera bland flera viktiga arbetsuppgifter.
Handläggaren ska ha förmåga att samarbeta och dela med sig av kunskaper och erfarenheter. Det är nödvändigt att kunna arbeta självständigt, men samtidigt kunna fatta beslut som ligger inom en gemensam ram. Ansvarstagande och känsla för rättssäkerhet är viktigt. I vissa situationer är det också nödvändigt att kunna släppa den egna planeringen och prioritera om. Att inge förtroende vid kontakten med krögare och samverkanspartners är också ett krav.
Månadslön. Tillsvidare. Erfarenhet krävs. Tillsvidare.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
SKTF Tommie Thunström,08-508 25 580
Anders Häregård, Tillståndschef, 08-508 25 055, 076-12 25 055, anders.haregard@saf.stockholm.se
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627, rita.gottberg@stadshuset.stockholm.se (facklig)
Tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2009-10-12

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: En tillsvidare anställning på heltid samt ett vikariat för föräldraledighet, cirka 15 månader på heltid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-03
Ansökan skickas till:
Tillståndsenheten
Ange följande referens när du ansöker: 2511
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Tillståndsenheten

Adress
Stockholms stad; Tillståndsenheten
10 Socialtjänst och Arbetsmarknadsförvaltningen

Jobbnummer
519885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Tillståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Tillståndsenheten: