Alkoholhandläggare

Gävle kommun, Livsmiljö Gävle / Administratörsjobb / Gävle
2022-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare" (publicerad 2023-06-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Livsmiljö Gävle i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.

Publiceringsdatum
2022-12-21

Arbetsuppgifter
Lockas du av ett arbete där du får göra utredningar och analyser från omfattande och komplexa underlag? Du har dessutom ett intresse för juridiska och ekonomiska frågor och har lätt för att samarbeta med andra. Bra! Sök då tjänsten som alkoholhandläggare. Kom och gör Gävle tryggare tillsammans med oss!

Som alkoholhandläggare har du en central och viktig roll gällande tillstånd att servera alkoholdrycker och att sälja tobaksvaror och receptfria läkemedel. Du är med i hela processen från inkommen ansökan fram till beslut och sedan tillsyn i de verksamheter som fått tillstånd beviljade.

Du ansvarar för att förklara processen, samla in underlag och analysera samt sammanställa remissvar från berörda instanser såsom Skatteverket, Kronofogdemyndigheten, Polismyndigheten m.fl. Utifrån ett omfattande material inom flera olika områden utreder du och gör bedömningar med förslag till beslut som sammanställs i ett utredningsdokument. Du presenterar ärendet för socialnämnden som tar beslut i ärendet.

I uppdraget så ingår även att göra tillsyn av verksamheter som har ett befintligt tillstånd för att säkerhetsställa att de följer det uppsatta regelverken. Vid yttre tillsyn åker du ut till verksamheterna och gör kontroller medan inre tillsyn innebär granskning av tex ekonomi och ägarförhållanden.

Arbetet är till stor del självständigt där du ansvarar för dina egna processer. I denna roll kommer du möta och samarbeta med ett stort antal människor i olika åldrar och med olika bakgrunder allt från privatpersoner och företagare till myndighetspersoner och politker.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning som jurist, socionom, samhällsvetare och/eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom affärs och skattejuridik samt inom företagsekonomi då det i utredningsarbetet ingår omfattande och ingående ekonomiska granskningar av sökande bolag och personer. Även erfarenhet av myndighetsutövning och offentligt utredningsarbete ser vi som meriterande för tjänsten.

Du är en person som har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner är en självklarhet för dig.

Utredningsarbetet ställer krav på din analytiska förmåga. Därför söker vi dig som har förmågan att noggrant analysera, bedöma och dra väl genomtänkta slutsatser av omfattande underlag. Utifrån detta producerar du egna dokument av hög kvalitet.

För att lyckas i denna roll är du en person som är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har en språklig säkerhet i svenska i både tal och skrift. Du har ett prestigelöst förhållningsätt i ditt samarbetet med andra.

För att vara aktuell för tjänsten är B-körkort och god vana att arbeta i digitala system ett krav. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C115252".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Livsmiljö Gävle

Kontakt
Enhetschef Livsmedel och tillstånd
Dan Törnros
026-17 71 34

Jobbnummer
7279022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Livsmiljö Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Livsmiljö Gävle: