Alkoholhandläggare
Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg / Administratörsjobb / Skurup
2022-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare" (publicerad 2022-12-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg i Skurup Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Myndighetsenheten för miljö och byggnad arbetar med myndighetsutövning och rådgivning enligt miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen samt inom alkohol- och tobakslagstiftningen. Vi är en mindre enhet där vi arbetar brett och delar arbetsuppgifterna inom gruppen. Som handläggare hos oss kommer du att bereda ärenden från start till mål med allt vad det innebär.
Publiceringsdatum2022-02-01ArbetsuppgifterPrövning och tillsyn enligt alkohollagen och lagen om tobak och liknande produkter. Arbetsuppgifterna består av tillsyn, utredning av ansökningar om serveringstillstånd och tillstånd för tobaksförsäljning, samt rådgivning, utbildning och information om gällande bestämmelser. Det blir din uppgift att granska handlingar och ge stöd till den sökande. Detta gäller även ansökan om att få sälja tobaksvaror.
Du utreder självständigt brister som kan påträffas vid tillsyn och föreslår åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och kommunernas riktlinjer för serveringstillstånd samt tobakslagens bestämmelser. I tillsynsuppdraget ingår även tillsyn på helger, kvälls- och nattid.
Arbetet som alkohol-och tobakshandläggare erbjuder en kombination av yttre tillsyn och arbete på kontor. Uppdraget är omväxlande både till sin karaktär och till sin svårighetsgrad där du arbetar självständigt och tillsammans andra myndighetsrepresentanter. I yrkesrollen ingår kontinuerlig fortbildning och att hålla sig ajour med regelverket.
Att hålla en hög servicegrad är viktigt samt att arbeta för att ha en bra kommunikation med våra restaurangägare och tobaksförsäljningsställen.
KvalifikationerVi söker dig som som har utbildning på högskole-/universitetsnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Vi förväntar oss att du kan planera och organisera ditt arbete och driva arbetet framåt, att du levererar rätt saker i rätt tid och med hög kvalitet. Du har ett naturligt driv och avslutar arbetsmoment i takt med att du startar nya.
Du behöver vara bra på att kommunicera och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Du har förmåga att meddela svåra beslut tydligt, enkelt och på ett ödmjukt sätt.
Du är van vid att arbeta självständigt men trivs även med att arbeta i grupp.
Det är meriterande om du arbetat som alkohol- och tobakshandläggare tidigare, att du har erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om ekonomisk granskning. Det underlättar med erfarenhet av att eftersöka juridisk information och läsa rättsliga och ekonomiska dokument.
Vi arbetar med AlkT och OL2.
B-körkort är ett krav.
Arbetet som alkohol- och tobakshandläggare innebär många samarbetskontakter med andra aktörer och förvaltningar, vilket kräver att du kan bemöta och samarbeta med dessa på ett professionellt sätt.
Du har hög social kompetens och mycket god kommunikativ förmåga samt vana att bemöta människor.
Som person är du lyhörd för andras perspektiv, men ändå med bibehållet fokus på ditt uppdrag.
Du klarar av att behålla lugnet även i stressade situationer.
Du är tydlig på ett vänligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.
Vidare är du noggrann och ansvarstagande med en god känsla för rättssäkerhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1090313".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skurups kommun (org.nr 212000-1082)
Arbetsplats Skurups kommun, Myndighetsenheten miljö- och bygg
Kontakt Myndighetschef
Lena Saksi
0411-53 61 28 Jobbnummer 6301540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.