Alkoholhandläggare

Gävle kommun, Bemanningsenheten / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Bemanningsenheten i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och
ger gävleborna spännande upplevelser.

Enheten Livsmedel och tillstånd inom verksamheten Miljö och hälsa genomför livsmedelskontroller och inspektioner för att säkerställa att mat och dricksvatten är säkert samt för att konsumenter inte ska bli vilseledda.

Enheten ansvarar även för handläggning av tillstånd samt tillsyn enligt Alkohollagen, Tobakslagen och Lag om handel med receptfria läkemedel.


Publiceringsdatum
2021-06-24

Arbetsuppgifter
Som alkoholhandläggare arbetar du med att analysera och bedöma ansökningar om tillstånd att servera alkoholdrycker,
sälja tobaksvaror samt tillsyn inom dessa områden. Som alkoholhandläggare har du en central och viktig roll under hela
processen gällande serveringstillstånd eller tobakstillstånd.

Du är med från den första kontakten när en entreprenör vill söka tillstånd ända fram till att ett beslut tas. Du ansvarar för att
förklara processen, samla in underlag och analysera samt sammanställa remissvar från berörda instanser såsom
Skatteverket, Kronofogdemyndigheten, Polismyndigheten m.fl.

Utifrån ett omfattande material skapar du sedan ett utredningsdokument som utgör underlag för beslut. Utredningen är
bred och kräver kompetens inom många områden.

I utredningsarbetet för tillståndsgivning genomför vi omfattande och ingående ekonomiska granskningar av sökande bolag
och personer. För att bredda och stärka upp enhetens kompetens inom detta område ser vi gärna att du har kunskap och
erfarenhet från sådan ekonomisk granskning.


Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning såsom jurist, samhällsvetare eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren bedömer adekvat. Har du utbildning inom företagsekonomi eller erfarenhet av detsamma är detta meriterande. Erfarenhet av myndighetsutövning och offentligt utredningsarbete är även det meriterande.

Som person är du initiativtagande och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du tycker om att samarbeta med andra, har en positiv inställning och bidrar till en bra prestationsmiljö för hela gruppen. Du har hög integritet, uttrycker dig tydligt i tal och skrift och ser god service som en självklarhet.

Du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande med en mycket god administrativ förmåga. Du är pålitlig och kan självständigt slutföra uppgifter inom utsatta tidsramar och driver på dina ansvarsområden med god planering och prioritering.

Utredningsarbetet ställer krav på din analytiska förmåga. Därför söker vi dig som har förmågan att noggrant analysera, bedöma och dra väl genomtänkta slutsatser av omfattande underlag. Utifrån detta producerar du egna dokument av hög kvalitet. Du ser möjligheter och tycker om att driva förbättringsprocesser framåt.

B-körkort och mycket god datavana är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-08-02 , upphör: 2021-12-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Bemanningsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C58832".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Bemanningsenheten

Jobbnummer
5831131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Bemanningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Bemanningsenheten: