Alingsåshem söker bokonsulent/kundmottagare

AB Alingsåshem / Kundservicejobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Alingsåshem i Alingsås

Söker du efter ett jobb där du kan göra skillnad? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder, och att leverera det där lilla extra? Vi söker nu en engagerad och kundorienterad bokonsulent/ kundmottagare för en visstidsanställning.

Om rollen
Som bokonsulent/kundmottagare kommer du att ha en delad roll, det vill säga du kommer att ha arbetsuppgifter inom två områden, alltid med hyresgästen i fokus. Som bokonsulent har du kontakt med våra kunder primärt via telefon och mejl där du hanterar alla förekommande hyresgästfrågor. Du kan också arbeta ute i våra fastigheter med till exempel lägenhetsvisningar inför uthyrning, och eventuellt hantera lägenhetsbesiktningar.
I rollen som kundmottagare är du den som våra bostadshyresgäster möter i vår kundmottagning. Här hanterar du frågor i samband med in- och utflyttning, lägenhetsnycklar, viss uthyrning och andra förekommande uppgifter. I ditt arbete ingår också administrativa uppgifter.
Beroende på din tidigare erfarenhet kan innehållet i arbetet få lite olika innehåll och tyngdpunkt.
Du ingår i avdelningen kundservice, där du tillsammans med dina kollegor arbetar för avdelningens och bolagets mål.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och några års erfarenhet av arbete inom kundservice, gärna från fastighetsbranschen. Du är van att möta kund via olika kanaler som telefon, e-post och fysiska besök. Det är meriterande om du har arbetat med bostäder och uthyrning, samt har kunskap inom hyresjuridik.
Då du dagligen möter och kommunicerar med våra hyresgäster, behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt engelska i tal. Det är meriterande om du talar fler språk, då vi har hyresgäster från olika delar av världen.
Mycket av vårt arbete utförs i digitala verktyg och system och därför ser vi att det är förutsättning att du är trygg med att arbeta i olika digitala verktyg och att du har grundläggande kunskaper inom Microsoft Office. I din roll ingår även administration vilket förutsätter att du har god administrativ förmåga. B-körkort är ett krav.

Kommunikativ och lösningsorienterad
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som har stort engagemang i det du gör! Du är kommunikativ med förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du ser lösningar där andra ser problem, att vara proaktiv och återkoppla ser du som självklart!
Du har personlig mognad och integritet med förståelse för människors olikheter, och du kan hantera även det svåra samtalet. Du är en van att arbeta självständigt och planera och själv strukturera ditt arbete, samtidigt som du förstår vikten av ett gott samarbete för bästa resultat.
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid (100%), tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse - till 2023-12-31. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.

Vi erbjuder dig
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsnyttig verksamhet. Hos oss får du goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och uppnår resultat.
Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och träning på arbetstid. Du kommer att arbeta med trevliga kollegor med stor kunskap och engagemang.

Publiceringsdatum
2023-03-23

Om företaget
Inom Alingsåshem är vi cirka 75 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar 230 000 kvm lokaler i form av förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler och kulturella byggnader samt 3 400 bostäder.
Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara den ledande stadsutvecklaren i Alingsås kommun och erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.

Så ansöker du
Har du frågor eller vill ha mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Bohlin, kundservicechef, lotta.bohlin@alingsashem.se
Varmt välkommen med din ansökan, CV och eventuellt personligt brev, till lotta.bohlin@alingsashem.se, senast den 13 april. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I denna rekrytering har vi gjort våra medieval, vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-13
E-post: lotta.bohlin@alingsashem.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan bokonsulent/kundmott".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Alingsåshem (org.nr 556401-2374)
Smålandsgatan 1 (visa karta)
441 38  ALINGSÅS

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Alingsåshem, AB

Jobbnummer
7581503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Alingsåshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Alingsåshem: