Alfa Laval rekryterar kundorienterad Customer Service Manager

Experis Sverige / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Alfa Laval har utvecklat produkter sedan 1883, med visionen att de ska kunna bidra till att förbättra förutsättningarna för människors vardag. Idag, då omvärlden allt mer fokuserar på sätt att spara energi och skydda miljön är Alfa Lavals produkter i hög grad aktuella. Det handlar om att kunna rena vatten, reducera koldioxidutsläpp, minska vatten- och energiförbrukning samt värma, kyla, separera och transportera livsmedel. Dessa områden, som på olika sätt berör oss alla, utgör själva hjärtat av Alfa Lavals kunnande. Läs gärna mer på www.alfalaval.se.

Vår affärside på Operations Product Group Parts (PGP) innebär att vi skall leverera reservdelar med rätt kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris och enligt överenskomna leveranstider. Säkerhet, Kvalitet, Leveranssäkerhet och Kostnader är våra ledord. Distributionscentret i Tumba verkar i en global miljö med fyra större distributionscenter och ett antal mindre satelliter inom Product Group Parts. Vi är en processorienterad organisation med globalt fokus och lokal förankring. Vi vill hela tiden säkerställa att vi arbetar så lika som möjligt på våra olika distributionscenter och att våra processer och SOPs (Standard Operating Procedures) är kontinuerligt uppdaterade i enlighet med "best practice" världen över.

Avdelningsbeskrivning
Customer Service är en del av Distributionscentret i Tumba som förser Alfa Lavals säljbolag/kunder globalt med reservdelar för bl a separatorer, dekantrar, filter, samt svarar för spedition av kompletta maskiner. Customer Service är kommunikationsvägen för andra avdelningar och bolag inom Alfa Laval och är kontaktyta för säljbolag och slutkunder inom Distributionscentret i Tumba. Vårt ansvar omfattar offerthantering, orderhantering, orderuppföljning och underhåll, transporter, reklamationer, fakturering och teknisk helpdesk (Parts Detective). Avdelningen är en del av det globala Customer Service Process inom Product Group Parts och är beläget i Tumba.

Vi söker nu en kundorienterad Customer Service Manager med intresse för och erfarenhet av att arbeta med människor, kundservice och förbättringsarbete.

Publiceringsdatum
2012-12-21

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service Manager är din primära uppgift att leda ditt team i enlighet med de globala mål, prioriteringar och riktningar som finns, och samtidigt stödja och utveckla de lokala gränssnitten.
Du kommer att självständigt driva och ansvara för arbetet inom gruppen, och du har ytterst ansvar för 18 medarbetare (10 marknadskoordinatorer och 8 Parts Detective). Du kommer att coacha och stötta dina medarbetare och arbeta med en kontinuerlig förbättring av kvalitet och effektivitet samt utveckla verksamheten med fokus på ökad service. Att utveckla personalen och att skapa en god teamkänsla är andra viktiga delar av ditt arbete. Du ingår i Alfa Laval DC Tumbas ledningsgrupp.

De viktigaste framgångsfaktorerna i tjänsten är:
• Möta och överträffa resultatmålen globalt såväl som lokalt
• Visionärt ledarskap och att vara en synlig ledare i verksamheten
• Balansera den globala riktningen med de lokala kraven
• Delta i att sätta riktlinjer för prioritering och kommunikation av globala strategier och överträffa kundens förväntningar
• Att aktivt arbeta för att organisationen lyckas lokalt och bygga förtroende och samarbete med alla Alfa Lavals Distribution Center team globalt.

Vem är du?
För att lyckas i arbetsuppgiften är du trygg i ledarrollen och har minst tre års erfarenhet som kundservicechef. Du har en akademisk utbildning inom logistik och/eller ekonomi, erfarenhet av projektledning inom verkstadsindustrin och/eller konsumentindustrin/IT-branschen och det är en fördel om du har en teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta i globala team. Du är lyhörd, rak och tydlig i ditt uppträdande och skapar ett gott arbetsklimat och en god stämning i gruppen. Vi söker dig som ser möjligheter till utveckling när andra ser problem och som vill verka i en växande verksamhet. Du är drivkraftig, självständig och du har en förmåga att se både helhet och dess delars betydelse och det globala perspektivet ser du som en utmaning. Du är en relationsbyggare som är duktig på att nätverka. Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska. På Alfa Laval är säkerhet vår viktigaste prioritering och vi ser därför att du har en god kunskap inom arbetsmiljö och tar ett stort ansvar när det gäller dina medarbetares välbefinnande.

Alfa Laval har högt i tak. Har du en vilja att förändra och förbättra saker och ting finns det utrymme att påverka. Det är därför vi vill ha dig som nyanställd. Vi ger dig svängrum. Hos oss finns inga utstakade och färdiga karriärvägar. Det är i första hand ditt kunnande och dina ambitioner som styr din utveckling.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar Alfa Laval med Experis (Manpower Group). Tjänsten söker du via länken nedan.

http://www.alfalaval.com/about-us/career/Pages/Details.aspx?vacancy=EasyCruit:8 93559&source=http%3a%2f%2fintern-www.alfalaval.com%2fabout-us%2fcareer%2fva cancies%2fPages%2fvacancies.aspx

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Katarina Thomasson på 08-736 11 26. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1423959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: