Aleris söker DRG controller

Aleris Specialistvård Nacka / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Specialistvård Nacka i Nacka, Haninge, Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-15

Företaget
Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 9 000 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.

ALERIS SPECIALISTVÅRD
Aleris Specialistvård erbjuder lättillgänglig specialistvård på ett flertal enheter i Sverige med specialistläkarmottagningar, diagnostik och operationsverksamhet. Samtliga läkare har specialistkompetens med mångårig klinisk erfarenhet. Aleris Specialistsjukvård finns i Stockholmsområdet på Europakliniken, Sabbatsberg Närsjukhus, Nacka Närsjukhus, Täby Närsjukhus, Järva Närsjukhus samt Handens Närsjukhus.

DRG-controller till Aleris Specialistvård Stockholm

Specialistvård Stockholm är ett affärsområde inom Aleris Division Sjukvård. Vi behöver stärka DRG- funktionen och söker därför ytterligare en DRG-controller. Ditt huvudansvar blir sjukhusen i Handen och Nacka och du kommer att jobba tätt tillsammans med vår DRG-Controller som ansvarar för Täby, Sabbatsberg och Järva. Tillsammans kommer ni att vara affärsområdets kontaktpersoner avseende DRG-relaterade frågor.

Arbetsuppgifter
• Utveckla rutiner för intern kontroll för att säkerställa god kvalitet avseende journalföring samt diagnos- och åtgärdskodning.
• Vara affärsområdets expert rörande registreringsfrågor.
• Hålla dig uppdaterad avseende aktuella förändringar och SLL:s regelverk samt stå för kunskapsöverföring till registrerande medarbetare.
• Genomföra rutinmässiga kontroller av journalföringen inom affärsområdet.
• Utbilda och handleda läkare och andra medarbetare som för journal och också vara ledningens resurs för uppföljning och utvärdering rörande SLL:s ersättningssystem.
• Representera Aleris i externa referens- och andra grupper avseende registreringsfrågor.

Din bakgrund 

• Medicinsk sekreterare
• God erfarenhet av DRG-systemet
• God erfarenhet av journalsystemet Take Care
• Utbildning inom DRG är meriterande.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen och söker dig som är analytisk, strukturerad och noggrann. Du tycker om att dela med dig av dina kunskaper, är kommunikativ och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi ser gärna att'du är driven och tycker om att utveckla och förbättra.

Vi erbjuder dig
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Nacka och du kommer att rapportera till Affärsområdes Controller Specialistvård Stockholm.

Sista ansökningsdag är 30 september 2015. Vi jobbar med löpande urval.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till:

AO Controller Mia Dorsch Hultman, 0703-54 94 72, mia.dorsch.hultman@aleris.se

eller

Verksamhetskoordinator Kristin Hellström, 070-775 19 70, kristin.hellstrom@aleris.se

Besök gärna vår hemsida  www.aleris.se , där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter

Vi har i denna rekryteringsprocess gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd. Därför undanber vi oss säljsamtal för ytterligare rekryteringsstöd och annonseringsvägar.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare tillsvidare

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: mia.dorsch.hultman@aleris.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Dorsch Hultman +46 703-54 94 72

Företag
Aleris Specialistvård Nacka

Adress
Aleris Specialistvård Nacka
Box 47134
10074 Stockholm

Kontorsadress
Katrinebergsbacken 35

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2429671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Specialistvård Nacka

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Specialistvård Nacka: