Alecta söker nyfikna och engagerade medarbetare till Kundadminis

Aoex AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aoex AB i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Alecta

Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917 med uppdrag att ge kollektivavtalade tjänstepensioner så stort värde som möjligt för både företags- och privatkunder. Alecta förvaltar drygt 640 miljarder kronor åt sina ägare som är 2 miljoner privatkunder och 33 000 företagskunder. Bolaget har en stark och levande företagskultur utifrån kärnvärdena pålitlig, enkel, effektiv, öppen, engagerad och respektfull.

Alecta behöver nu nyrekrytera inom Kundadministration. Som nyanställd på Kundadministration börjar du din anställning med en till två månaders lång utbildning. Detta för att du som nyanställd på bästa sätt ska komma in i arbetet och få en bra bild av Alectas försäkringsadministration. Genom utbildningen kommer du att få färdigheter och en unik insikt som gör att du snabbt kan komma in i en komplex bransch och kan göra skillnad för kunden inom ITP. Med tiden kommer du att få inblick och prova på att arbeta i andra grupper inom Kundadministration. Vill du vara med och påverka miljoner människors framtid är det här arbetsplatsen för dig!

Publiceringsdatum
2014-10-27

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du löpande administrerar kundärenden och kommunicerar på ett enkelt och begripligt sätt via telefon, mejl och brev. Du utgår alltid från kundernas behov och guidar dem främst till våra digitala kanaler. Inom Kundadministration är det viktigt med förbättringsarbete och det ingår även att du i ditt dagliga arbete ifrågasätter, utmanar och förbättrar befintliga arbetssätt, rutiner och system i syfte att göra Alecta ett än mer effektivt tjänstepensionsbolag. Visionen "Världens mest effektiva tjänstepensionsbolag" utmanar Alecta. Kunniga och engagerade medarbetare är en nödvändig förutsättning för att Kundadministration och Alecta ska kunna leverera god kundservice.

Erfarenhet och utbildning
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade arbeten med mycket kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter. Kanske har du ekonomisk bakgrund eller tidigare arbetat med handläggning. Då du kommer att arbeta i många olika system och räkna på kundärenden tror vi att du tycker det är roligt att arbeta med siffror och analysera problem. Du har gymnasiekompetens, och kanske även en högskoleutbildning. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, likaså kunskaper i Officepaketet.

Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i ditt arbete som handläggare har du en positiv inställning, är nyfiken, noggrann, idérik och flexibel. För att hantera kundärenden har du god kommunikativ förmåga och trivs bra med struktur, ordning och reda. Då kunderna alltid står i fokus, kräver rollen en hög servicenivå men också att du är lösningsfokuserad samt till och från hanterar stress. Utifrån Alectas värdegrund uppmuntras engagemang, prestigelöshet och ett personligt driv till att påverka och kontinuerligt utveckla så väl dig själv som ditt arbete och organisationen.

Kontaktpersoner Aoex
Caroline Flygar, 072-981 99 92
Andreas Samuelsson, 070-864 16 71

Fackliga företrädare
Britt-Marie Bryngelsson, FTF, 08-441 69 12

Mikael Persson, SACO, 08-441 60 94

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aoex AB

Adress
Aoex AB
Olof Palmes gata 13
11137 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes gata 13

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2045334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aoex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aoex AB: