Alecta Fastigheter söker Business Controllers

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Trivs du in en miljö som präglas av ett högt engagemang och nära samarbeten? Tycker du om att arbeta framåtriktat och vill du vara med och bygga ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag? I samband med att vi tar hem vår controllerfunktion söker vi nu två Business Controllers som ett led i Alectas fortsatta storsatsning på fastigheter.

Bakgrund
Alecta Fastigheter bildades i januari 2021 av moderbolaget Alecta utifrån en expansionsplan på fastighetssidan. Inom 5-7 år är målet att dubblera värdet på fastighetsportföljen, som idag värderas till 55 miljarder. Planen är att växa genom utveckling och förvärv med fokus på svenska tillväxtstäder samt i Norden.

Vi bygger nu ett långsiktigt och framtidsorienterat bolag som redan från start är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi drivs av en passion att lyfta människor, verksamheter och städer samtidigt som vi har kraft att genomföra verklig förändring. Vi kallar det Lyftkraft; viljan att lyfta blicken och kraften att bygga en bättre framtid. Vi är stolta över vårt uppdrag - att skapa god avkastning till Alectas pensionssparare.

Långsiktig, hållbar och digital utveckling
Alecta Fastigheter tar ett helhetsansvar genom att både äga och förvalta fastigheterna, vi är närmare våra hyresgäster och har möjlighet att förstå deras behov och platsen vi verkar på bättre. Vi har en ambition om att vara ledande inom hållbarhet och digitalisering och utifrån ett kontinuerligt arbete ta oss närmare det målet. Vårt ansvar i form av hållbarhet ska genomsyra allt vi gör.

Fokus på människan
Vårt arbete är långsiktigt och den utveckling vi driver ska göra skillnad för staden, platsen och människorna som vistas där både nu och i framtiden. Det är en stor och viktig utmaning vi tar oss an och vi gör det genom en stark, kompetent och transparent organisation som arbetar utifrån våra ledord: Affärsskapande, Närvarande och Lyftkraft och för vår vision: Tillsammans lyfter vi människor, verksamheter och städer och skapar framtidsvärde.

Publiceringsdatum
2022-10-12

Dina arbetsuppgifter
Att skapa en modern, effektiv och framåtlutad controllerfunktion innefattande systemstöd och affärsstöd till verksamheten. I samband med insourcing av controllerfunktionen läggs stor vikt på förändrade arbetssätt med syfte att bli "affärspartner" till verksamheten.

Som Business Controller ansvarar du för den operativa ekonomiska rapporteringen vilket inkluderar mål och ekonomistyrning, verksamhetsrapportering, ledningsrapportering samt budget och prognosprocess. I rollen är du en aktiv rådgivare till organisationen i frågor kopplade till lönsamhet och utveckling samt stöttar ledningsgruppen. Funktionen business control är under uppbyggnad så du kommer även att ansvara för att bygga upp och utveckla processer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra scenarioanalyser och vår avsikt är att en av tjänsterna kommer att äga ansvaret för det interna rapporteringssystemet.

I rollen rapporterar du till CFO samt har stora kontaktytor internt samt externt med outsourcingpartnern. Huvudkontoret finns i Stockholm och kontor finns även i Göteborg. Ibland förekommer resor mellan kontoren.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande eftergymnasial utbildning samt gedigen erfarenhet av controlling inom en utvecklingsorienterad verksamhet. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat inom fastighetsbranschen. Erfarenhet från revision där du fått en god förståelse för helheten av ekonomiska flöden är en fördel. Du är självgående, drivande och har stor erfarenhet inom finansiell planering, informations management och affärssystem. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och ett stort systemintresse är ett plus. Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du välorganiserad och strukturerad med hög arbetskapacitet. Du är analytiskt lagd och har en förmåga att analysera verksamheten, dra slutsatser och komma med goda rekommendationer för ökad tillväxt och långsiktig hållbarhet. Vi vill att du har en kommunikativ fallenhet för att kunna påverka intressenter. Du är trygg i controllerrollen och gillar att ta ansvar. Det är naturligt för dig att stötta och hjälpa teamet samtidigt som du slutför uppgifter självständigt. Ditt holistiska och strategiska tankesätt i kombination med din känsla för affären blir en tillgång för organisationen. Har du tidigare erfarenhet från ett bolag med högt tempo och föränderlig miljö tror vi att du kommer att passa in här. Du har en hög ambition och en stark vilja att utvecklas samtidigt som du värdesätter relationer till andra medarbetare högt.

Så ansöker du
I denna rekrytering har Alecta Fastigheter valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-3471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-11. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se

Jobbnummer
7066212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):