Äldreomsorgsinspektör och Funktionshindersinspektör till vård- och omsorgsf

Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Sundsvall

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, stöd och omsorg och hälso- och sjukvård. Förvaltningen har totalt omkring 2 800 medarbetare och en budgetram på omkr. 1,8 mdkr. Kommunens vård och omsorg ska vara av god och jämn kvalitet. Den enskilde ska få likvärdig vård och omsorg oavsett var man bor, hemma eller på särskilt boende, är äldre eller yngre med funktionsnedsättning. Kommunen har en skyldighet att följa upp kvaliteten i våra verksamheter och att sörja för att en god kvalitet upprätthålls.

Vård- och omsorgsförvaltningen organiserar nu stabsfunktioner som Administratör, Inspektörer, Utredare, Kvalitets- och utvecklingssamordnare, Kommunikatör, Nämndssekreterare. Stabens funktioner samarbetar nära verksamhetsstrateger för Äldreomsorg, Stöd och omsorg och Hälso- och sjukvård samt medarbetare som utgör gemensamt verksamhetsstöd till förvaltningen.

Nu söker vi Dig som vill vara med och bidra till en förvaltning med god kvalitet och effektivitet, där vårt uppdrag i staben är att vara ett professionellt stöd för förvaltningsledningen och politiken. Syftet med rollen/uppdraget är att bidra till att medborgare i Sundsvall får en trygg och säker omsorg genom att granska och följa upp myndigheten och verksamheter. Funktionen äldreomsorgsinspektör/funktionsinspektör är ett komplement till annan kvalitetsuppföljning som görs i det dagliga arbetet eller av andra myndigheter. Uppdraget är ytterligare ett verktyg för att säkerställa en likvärdig kvalitet i våra verksamheter.

Du ingår i förvaltningens stab med uppdrag från Stabschef. Rollen kan komma att utvecklas över tid.


Publiceringsdatum
2022-09-02

Arbetsuppgifter
Inspektörerna granskar såväl myndigheten som utförande i både kommunal regi och i verksamheter som bedrivs enligt hemtjänst LOV. Inspektörerna ska även arbeta med rådgivning och kunskapsspridning samt medverka till samverkan och erfarenhetsutbyte inom kommunen så att kommunens vård och omsorg till äldre och funktionsnedsatta kan utvecklas och förbättras. Kvalitetsuppföljningen kan ske genom föranmälda, men även spontana, besök veckans alla dagar och vid olika tidpunkter. Granskningen kan bestå i intervjuer, dokumentgranskning, deltagande observationer m.m. Inspektörerna inhämtar och är lyhörda för signaler som ges av enskilda (brukare, anhöriga, övriga medborgare) personal och organisationer.

Granskningen omfattar den verksamhet som bedrivs för personer som har insatser, på grund av ålderdom och dess konsekvenser och/eller funktionsnedsättning, enligt socialtjänstlagen, SoL och/eller lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta, LSS. Inspektionen ska avse kvaliteten ur ett brukarperspektiv i de insatser som ges. Inspektionen avser även den fysiska miljön i särskilda boendeformer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning motsvarande 180 högskolepoäng (kandidatexamen) inom ett område som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Du ska även ha goda- och aktuella kunskaper om äldres och funktionsnedsattas behov av vård och omsorg.

Vi förutsätter att du har Erfarenhet av:
• verksamhetsområdet
• myndighetsutövning
• kvalificerad ledarerfarenhet

Uppdraget kräver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• vana och kunskaper av arbete med stödsystem som används i verksamheter för analys och uppföljning
• dokumenterad utbildning i kvalitetsarbete
• dokumenterad erfarenhet av kvalitetsuppföljning

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C100945".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Stabschef Vård- och omsorgsförvaltningen
Annika Eriksson
060 - 19 12 86

Jobbnummer
6941296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: