Äldreomsorgen söker en chef till enheten Utveckling och uppföljn
Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.
Du som vill ta en aktiv roll i äldreomsorgens utveckling - välkommen till oss!
Enheten Utveckling och Uppföljning består för närvarande av tio medarbetare. Enheten ansvarar bland annat för avtal med och uppföljning av stadens äldreomsorg, såväl av privata utförare som utförarna i egen regi. Inom enheten finns för närvarande också utredare, äldreteam, lokalsamordning, musikterapeuter inom musikprojektet "Mötas i musik hela livet" samt MAR (medicinskt ansvarig för rehabilitering).
Som enhetschef kommer du att initiera och aktivt leda förvaltningens kvalitets-och utvecklingsarbete. Äldreförvaltningens verksamheter i egen regi är sedan 2012 kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2015. Uppföljning, analys och återkoppling av resultat är centrala områden i enhetens arbete och utgör grunden för verksamheternas ständiga förbättringsarbete. Systematisk och aktiv omvärldsbevakning och behovsanalys är också viktiga delar i det systematiska kvalitetsarbetet.
De närmaste åren är verksamhetsutveckling med stöd av statsbidrag en betydelsefull del av enhetens arbete. I ditt uppdrag som enhetschef har du ett övergripande verksamhetsperspektiv och ansvarar för att enhetens samlade kunskap, resurser och uppföljningsresultat kommer verksamheterna till del på ett konstruktivt sätt. Ditt ledarskap bidrar till en sammanhållen grupp som, utifrån äldrenämndens uppdrag, levererar hållbara och analyserade resultat. Du är lyhörd för enhetens olika kunskapsområden och ditt arbetssätt är alltid utvecklings- och förbättringsinriktat.
Du rapporterar till äldreförvaltningens förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Rapportering till äldrenämnden ingår som en naturlig del i ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter innebär att du och dina medarbetare stödjer chefer och övriga medarbetare med processkartläggningar, utveckling, utbildning, införande och implementering av kvalitetsmål och rutiner och du utvecklar hållbara kanaler för information och dialog. Du samarbetar också med kollegor från övriga förvaltningar samt stadsledningskontorets enhet för kvalitet och utveckling.
Vi vill att du har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av ledarskap och utvecklingsarbete. Du har en omvittnad förmåga att leda, utveckla och entusiasmera dina medarbetare och att samverka med andra.
Du ska ha kunskap av arbete med ledningssystem i enlighet med ISO 9001:2015.
Vi förutsätter att du är van att självständigt planera ditt arbete, har lätt att samarbeta, är flexibel samt drivande och kan skapa goda relationer. Du är processorienterad i ditt arbetssätt, analytisk och van att leda i förändring.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Självklart har du ett genuint intresse för äldreomsorgsfrågor och delar äldreförvaltningens motto "Mänskliga möten - vi bryr oss".
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde under hösten 2021. Ansök senast den 30 augusti 2021. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-06-04ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Jobbnummer 5791197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.