Aktivitetssamordnare
Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
2025-04-09
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen i Kristinehamn Stöd, vård och omsorgsförvaltningen (SVO) är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar närmare 900 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omsorg, omvårdnad och rehabilitering för de som behöver och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.
Inom vår förvaltning arbetar vi personcentrerat med brukaren i fokus. Arbetet utgår från individens förmågor, behov och förutsättningar i samtliga delar av vård- och omsorgsprocessen. En god relation och ömsesidig respekt mellan brukaren och personal är en viktig del. Det handlar bland annat om att skapa enkla och tydliga vägar in i vården, värna självbestämmande och delaktighet samt tillvarata individens egna resurser.
Vill du vara med och jobba förebyggande så att Kristinehamnarna håller sig så friska som möjligt?
Vill du jobba med ett stort nätverk och arrangera aktiviteter med stor variation?
Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2025-04-09ArbetsuppgifterUtvecklingsledaren jobbar mot hela förvaltningen med hälsofrämjande aktiviteter och att stärka brukarnas/medborgarnas möjligheter till ett gott liv.
I funktionen ingår både långsiktiga uppdrag men även återkommande kortare uppdrag samt uppdrag i projektform. I arbetsuppgifterna ingår både strategiska och operativa inslag samt utvecklingsarbete.
Fokus är på förebyggande verksamhet utifrån ett socialt perspektiv för förvaltningens målgrupp både internt och externt. Uppdrag kan också initieras genom politiska initiativ och förvaltningens ledningsgrupp.
Uppdraget som utvecklingsledare ska bedrivas med kännedom om rådande lagstiftning, riktlinjer och mål för verksamheterna.
Arbetsuppgifterna för utvecklingsledaren består bl.a. av:
att samverka internt samt med externa organisationer
att ansvara och planera för hälsofrämjande aktiviteter som bidrar till att bibehålla välbefinnande och god hälsa hos målgruppen
att vara närvarande i våra aktivitetscenter, planera, delta och hålla i aktiviteter
att på ett positivt sätt stimulera till aktivitet och umgänge hos de personer som kommer till verksamheten
att sköta marknadsföring av verksamheten
att omvärldsbevaka och initiera nya aktiviteter
att samordna och utveckla stöd till anhöriga
att hantera fondansökningar och föreningsbidrag
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskole-/universitetsutbildning för uppdraget, tex folkhälsovetare, socionom, pedagog eller liknande.
Du ska ha erfarenhet och god kunskap om att arbeta med seniorer eller personer med funktionsnedsättningar.
Som person är du utvecklingsinriktad och har förmåga att entusiasmera och engagera andra människor. Arbetet innebär till stor del att du ska kunna arbeta självgående men även ha förmåga att samarbeta med olika samarbetspartners. Du behöver ha lätt för att få kontakt med människor och gärna ha erfarenhet av att leda grupper. Vidare krävs det att du är flexibel och serviceinriktad. Är du dessutom kreativ så kommer du att lyckas extra väl i denna roll.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.
Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C243359".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868),
http://www.kristinehamn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-kristinehamns-kommun/ Arbetsplats Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef Funktionsstöd
Ulrika Gullberg
ulrika.gullberg@kristinehamn.se Jobbnummer 9276332