Aktivitetsledare Daglig Verksamhet enl LSS

Malmö stad, 150 Administrativ avdelning / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, 150 Administrativ avdelning i Malmö

Bli en samhällsbyggare - jobba i Malmö stad!
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling. Som en samhällsbyggare spelar du en viktig roll i Malmös utveckling och därför ser vi oss som framtidens arbetsplats. Människors lika värde är en förutsättning för demokrati och är också en självklarhet i vår värdegrund.

Med 20 000 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 22 förvaltningar.

I Sociala resursförvaltningen finns Malmö stads kommungemensamma verksamheter inom individ och familjeomsorg samt insatser enligt lagen om stöd och service till personer med funktionsnedsättning (LSS). Förvaltningen ansvarar också för mottagning av nyanlända flyktingar och ensamkommande barn och planering och utbyggnad av LSS-boenden. Förvaltningen arbetar också med överförmyndarärenden, tillståndsärenden enligt alkohollagen samt föreningsbidrag till idéburna organisationer.

Publiceringsdatum
2013-08-02

Arbetsuppgifter
Alla medarbetare utför förekommande arbetsuppgifter utifrån den enskilde brukarens behov.

Ett etiskt förhållningssätt genomsyrar insatsen. Uppgifterna utförs utifrån vad som anges i Plan för LSS-verksamhet i Malmö stad kring delaktighet, självbestämmande och helhetssyn.

Medarbetarna arbetar i team där samtliga yrkeskategoriers kunskap tas tillvara.

Alla medarbetare planerar, utför, följer upp och utvärderar brukarnas aktiviteter. Arbetet omfattar upprättande av aktivitetsbeskrivningar.

Alla medarbetare deltar vid behov i brukarnas omsorg och omvårdnad. Exempel på omsorgs- och omvårdnadsarbete är stöd vid måltider och personlig hygien.

Alla medarbetare ansvarar vid behov för att individuella handlingsplaner upprättas vid utmanande beteende samt att planen följs upp, utvärderas och uppdateras.

Alla medarbetare samverkar med andra personer som är viktiga för brukaren. Samverkan föregås alltid av godkännande av brukaren eller i särskilda fall av den som har laglig rätt att företräda brukaren. Samverkan och dialog ska dokumenteras.

Alla medarbetare har dokumentationsskyldighet samt skyldighet att rapportera händelser enligt gällande rutiner.
Medarbetare inom respektive yrkeskategori tar emot och handleder praktikanter inom sitt område.

Aktivitetsledarens roll innebär ett brukarnära arbete. Alla brukare i daglig verksamhet ska ha en kontaktman och i de flesta fall är det aktivitetsledaren som innehar kontaktmannaskapet. Kontaktmannen har ett utökat ansvar för att tillgodose brukarens intressen och behov, samt god kunskap om brukarens funktionsnedsättning. Därtill har kontaktmannen ansvar för upprättande och uppföljning/utvärdering av brukarens genomförandeplan.

Aktivitetsledaren:

• stödjer och handleder brukaren under dennes tid i daglig verksamhet
• upprättar, följer upp och utvärderar genomförandeplaner
• ansvarar för att skaffa kunskap och information som behövs i uppdraget.
• ansvarar för uppgifter som
t ex underlag för utbetalning av habiliteringsersättning, handkassa, beställning och granskning i ekonomisystem, larm, brandskyddskontroll, felanmälan, aktivitetsrum och övrigt som är nödvändigt för verksamhetens utförande.

Kvalifikationer
Aktivitetsledare ska ha omvårdnadsprogrammet, Barn och fritidsprogrammet eller likvärdigt.

Erfarenhet av att arbeta med personer med autism och/eller tydliggörande pedagogik är ett krav.

God kunskap om LSS och funktionsnedsättningen är ett krav. Erfarenhet av arbete i LSS verksamhet, minst 1 år, är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 130902 eller enligt överenskommelse Ev kan fler tjänster och även vikariat rekryteras från samma annons

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-23
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Malmö stad använder rekryteringssystemet Offentliga Jobb/Aditro recruit. Vi ber därför dig att söka tjänsten genom länken i denna annons. Ansökningarna behandlas digitalt utifrån de uppgifter du registrerar. Var därför noga med att föra in alla meriter du vill åberopa.
Ange följande referens när du ansöker: 66-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Lindholm, Sektionschef 0708-917803

Facklig kontakt
Kommunal, Sektion 4 040-345504

Företag
Malmö stad, 150 Administrativ avdelning

Adress
Malmö stad, 150 Administrativ avdelning
August Palms plats 1
21123 Malmö

Jobbnummer
1616641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, 150 Administrativ avdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, 150 Administrativ avdelning: