Akademiska Hus söker inköpssystemansvarig

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Fastighetsbolag

Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag och en av landets mest aktiva byggherrar med en samlad årlig inköpsvolym om cirka fyra miljarder kronor. Sedan 2014 har vår centrala inköpsavdelning övergripande ansvar för alla inköps- och upphandlingsaktiviteter och arbetar kontinuerligt för att möta verksamhetens behov av varor och tjänster med rätt kvalitet, till rätt totalkostnad och för att främja hållbara leverantörskedjor. Inköpsavdelningen arbetar kategoristyrt och i nära samarbete med våra interna beställare i företagets huvudprocesser. Inköpsorganisationen växer och vi söker därför fler engagerade och drivna medarbetare som vill vara med på vår utvecklingsresa med siktet inställt på att bli fastighetssveriges ledande inköps- och upphandlingsorganisation!

Som inköpssystemansvarig får du möjlighet att komma in i en nyinrättad roll på Akademiska Hus där ditt ansvarsområde är att hantera och utveckla inköpssystemet inklusive styrning av leverantörsregister. Du ansvarar för integrationen mellan inköps- och ekonomisystemet vilket innebär ett nära samarbete med inköp och ekonomi såväl som med interna beställare och externa leverantörer. Du arbetar med att skapa rutiner och processer kring användandet av systemet gällande till exempel avtalsförvaltning och kontakter med beställare och leverantörer. I ett senare skede kommer du att projektleda införandet av ett nytt inköpssystem vilket också innebär att göra en behovs- och marknadsanalys i nära samarbete med organisationen samt att delta i upphandling och införandet av det nya systemet.

Din erfarenhet och utbildning

För tjänsten som inköpssystemansvarig söker vi dig som har en utbildningsbakgrund inom administration, IT, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Vi tror att du har erfarenhet från en koordinerande roll med många kontaktytor där du fungerat som "spindel i nätet". Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att delta i implementering av liknande system.

För tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har god datorvana.

Dina personliga egenskaper

Din goda förmåga att skapa och vårda relationer är viktig för att skapa delaktighet och ge rätt förutsättningar för att nå uppsatta mål. Du är trygg i dig själv och har förmågan att föra en affärsmässig dialog. Vidare är du nyfiken och intresserad av att förstå det sammanhang du verkar i och att lära dig mer. Du är kreativ, flexibel och prestigelös i ditt sätt att vara och du har ett strukturerat arbetssätt.

Praktikaliteter/övrigt

Möjlig placering vid kontoret i Stockholm eller Göteborg. Resor kan ingå i tjänsten

Vårt erbjudande

På Akademiska Hus ges du möjlighet till en anställning i ett av Sveriges största fastighetsbolag. På Akademiska Hus arbetar vi långsiktigt med kund, digitalisering och hållbarhet i fokus. Vi utvecklar ständigt vårt ledarskap för att på bästa sätt ta tillvara varje medarbetares unika kompetens och bidrag till vårt gemensamma mål - att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Vårt ansvar som arbetsgivare är att ge dig rätt förutsättningar att lyckas! Vi ger utmaningar och förtroende och har välmående, motiverade och engagerade medarbetare som vill, kan och får skapa störst värde för våra kunder. På så sätt når vi våra mål och bidrar till att göra Sverige klokare.

För Akademiska Hus är det strategiskt viktigt att ligga i framkant och driva byggbranschen. Vi är därför aktiva i branschforum och arbetar kontinuerligt med innovations- och utvecklingsprojekt i samverkan med forskare, expertis och näringsliv.

Din ansökan

Rekryterande chef är Inköpschefchef, Dick Larsen: dick.larsen@akademiskahus.se

Akademiska Hus samarbetar med Jurek Rekrytering & Bemanning i denna rekrytering. Alla ansökningshandlingar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 6e juni 2018. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Liljeqvist på tel. nr 0704 71 17 53 alternativt via mail: emma.liljeqvist@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Liljeqvist 0704711753

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4140207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: