Akademikernas a-kassa söker en HR-generalist

Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa i Stockholm

Har du några års erfarenhet av rekrytering och är en duktig administratör? Vi söker dig som vill vara en del av ett litet och engagerat HR-team på Sveriges största a-kassa.

Publiceringsdatum
2023-09-14

Om företaget
Akademikernas a-kassa är Sveriges största a-kassa med över 765 000 medlemmar. Våra medlemmar finns inom alla yrken, branscher och sektorer. De är anställda, egna företagare eller både och. Det som förenar dem är att de har studerat på universitet eller högskola. Vi arbetar med att ge Sveriges akademiker ekonomisk trygghet vid arbetslöshet.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara tillgänglig för att hjälpa våra ca 150 anställda med frågor inom personalområdet. Du underhåller och utvecklar vid behov våra HR-system, administrerar enkäter, friskvårdsaktiviteter och förbereder rapporter med statistik. Du arbetar med rekrytering genom att samordna och stötta chefer och är involverad i introduktioner av nyanställda. Du arbetar med att säkerställa och utveckla en fördomsfri rekryteringsprocess. Eftersom vi är ett litet team på fyra personer hjälps vi åt i arbetet och är beredda att hoppa in där det behövs. Vi välkomnar alla sökande, men ser gärna manliga sökande till den här tjänsten då vi arbetar för en jämn könsfördelning på vår arbetsplats.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen inom relevant akademisk utbildning inom personalvetarprogrammet eller motsvarande och som har några års arbetslivserfarenhet av rekrytering och HR-administration. För att lyckas i jobbet krävs att du har
mycket god administrativ förmåga,
mycket goda kunskaper i office-paketet, i rekryterings- och HR-system - där arbete med Sympa är meriterande,
mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift,
förmåga att planera, prioritera och arbeta självständigt.



Dina personliga egenskaper
Du tycker om samarbete och att ge service. Du trivs i mötet med människor, vilket kräver att du är trygg i dig själv. Du kommer att få ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och behöver därför motiveras av självständigt arbete.
Du erbjuds
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Vi erbjuder fina förmåner som bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag, lunchförmån, förmånsportalen Benify, förkortad arbetsvecka på 37,5 timmar och arbete hemifrån till viss del. Vårt kansli ligger på Södermalm. Lön och tillträde enligt överenskommelse.


Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 11 oktober. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Anna Woldekidan på 070-483 54 33 eller anna.woldekidan@akademikernasakassa.se. Facklig representant är Beatrice Ammer Hök som nås på 08-566 445 89 eller beatrice.ammer.hok@akademikernasakassa.se.

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa
Östgötagatan 90 (visa karta)
116 64  STOCKHOLM

Arbetsplats
Akademikernas a-kassa

Kontakt
HR-chef
Anna Woldekidan
anna.woldekidan@akademikernasakassa.se
07048354

Jobbnummer
8111939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa: