Airport Attendant till Kundservice Ledsagning på Stockholm Arlan
Swedavia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Kundservice är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar för att på bästa sätt kunna möta och ge service i världsklass åt flygplatsens resenärer och övriga kunder.
På Kundservice Ledsagning brinner vi för att assistera och möjliggöra resandet för våra resenärer som behöver extra stöd på flygplatsen.
Dina arbetsuppgifter
Personer med nedsatt rörlighet och funktionsnedsättning har enligt lag rätt till assistans på flygplatsen och detta är vårt ansvar. Våra resenärer har olika utmaningar och behov av hjälp, fysiska som psykiska, och vi ser till att samtliga tar sig till och från flygplanet med den assistans som behövs. Vi hjälper även ensamresande barn. Arbetsdagarna varierar och vi är ständigt i rörelse över hela flygplatsen. Främst till fots men även med våra fordon. I tjänsten utförs fysiskt tunga arbetsuppgifter i och med bland annat lyft.
Som medarbetare inom Kundservice Ledsagning är du Swedavias ambassadör, du är ansiktet utåt gentemot resenärer och andra aktörer på flygplatsen.
Din profil
Vi söker dig som framförallt har ett engagemang och intresse av att hjälpa människor och som är lyhörd för vad personer med funktionsnedsättning behöver. Då tjänsten innefattar tunga lyft behöver du ha de fysiska förutsättningarna som krävs för det.
Du har ett professionellt servicetänk och du trivs som bäst när arbetstempot växlar. Kombinationen av självledarskap och egna initiativ blandat med samarbete och förmåga till anpassning efter situationen är för dig ett självklart arbetssätt. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal i och med kontakten med resenärerna. Körkortsbehörighet B är starkt meriterande eftersom tjänsten till viss del innebär att vi tar oss fram via fordon. Likaså är arbetslivserfarenhet är starkt meriterande. Arbetet innebär skifttjänstgöring då verksamheten har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Detta medför att det är viktigt att du kan ta dig till och från flygplatsen under dygnets alla timmar.
För att bli aktuell för tjänsten behöver du genomgå säkerhetsprövning, intervju, lyfttest, drogtest samt intern utbildning, se datum nedan. Säkerhetsprövning innebär bland annat att du ska kunna styrka vad du gjort de senaste fem åren genom intyg och dokumentation.
Viktiga datum
Vi har dagar avsatta för intervjuer, praktiska moment samt utbildning. Dessa datum är:
• Intervju och lyftbedömning: 20/3, för- eller eftermiddag
• Praktisk dag: 8/4 eller 10/4, för- eller eftermiddag
• Teoretisk utbildning: 6/5-10/5 eller 13/5-17/5, följt av 6-7 dagar praktisk utbildning
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och
atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Om ansökan
Ansök genom att registrera dig via länken nedan och bifoga ditt CV samt personligt brev. Som ett första steg i processen kommer du få ett servicetest skickat till dig som vi vill att du genomför för att vara vidare aktuell i urvalsprocessen. Om du går vidare till nästa steg kommer du få ett arbetspsykologiskt test skickat till dig tillsammans med frågor som vi vill att du besvarar via videoinspelning. I nästa steg, om du är vidare aktuell, kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. Är du en av dem som går vidare till en personlig intervju kommer vi att kontakta dig för att boka in detta.
Anställning och kontakt
Vi söker medarbetare på 75 % tjänstgöringsgrad som kan arbeta under vår sommarsäsong perioden 1 juni till och med 31 augusti eller 1 maj till och med 30 september. Utbildningen är betald och anställning erbjuds när teoretisk och praktisk utbildning är genomgången med godkänt resultat. Om du har frågor får du gärna kontakta våra gruppchefer Maria Acrén 010-109 66 77, Veronica Hemström 010-109 17 93 eller Pehr Andersson 010-109 13 98.
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:
http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html Välkommen med din ansökan senast 12 mars 2019. Urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Oregelbunden Sommarvikariat under perioden: 1/6 t.o.m. 31/8 alternativt 1/5 t.o.m. 30/9.
Publiceringsdatum2019-02-20ErsättningFast lön + OB
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Stina Eriksson
FöretagSwedavia AB
AdressSwedavia AB
190 45 Stockholm-Arlanda
19045 Stockholm-Arlanda
Kontorsadress190 45 Stockholm-Arlanda
Jobbnummer 4625178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.