Agreat söker en Redovisningsekonom/Kontorskoordinator till sitt Göteborg...
agreat AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos agreat AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi på Agreat är konsulter som brinner för mjukvaruutveckling! Företaget startades av en handfull individer och vi tog våra första steg som företag i september 2017. Idag är vi strax över 100 kollegor med kontor både i Göteborg och Stockholm. Två år i rad blev vi utnämnda till ett av Sveriges Gasellföretag, det tänkte vi upprepa många gånger framöver med din hjälp!
Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en redovisningsekonom/kontorskoordinator som skall vara del av och utveckla vår ekonomifunktion samt ansvara för vårt kontor. Vi ser att denna tjänst kan vara på mellan 80-100%.
Om rollen
I rollen som redovisningsekonom/kontorskoordinator på Agreat kommer du tillsammans med vår ekonomiansvarig, Camilla, att vara del av vår ekonomifunktion. Du kommer att bistå med allt som förekommer på vår ekonomiavdelning. Detta är en bred och mycket omväxlande roll med flera olika kontaktytor där du, förutom ansvarar för diverse administration, även kommer att vara backup vid redovisning samt ansvara för vårt kontor. Du kommer att få möjligheter att utvecklas i din roll och frihet att forma och utveckla rollen i takt med att företaget växer. Framåt ser vi till exempel att du kan ansvara för våra event/personalaktiviteter, hjälpa till vid onboarding av nya kollegor samt vara del i vårt marknadsföringsarbete. Du rapporterar till vår VD Bengt.
I rollen ingår det bland annat:
• Att jobba med och ta fram underlag för löner och fakturor. Du kommer att bistå vid körning av löner.
• Administration, bland annat kring leasingbilar, inköp och onboarding av nyanställda.
• Hantera frågor kring vår fastighet och allt som har med vårt kontor att göra.
• Koordinera interna och externa event/personalaktiviteter.
• Hjälpa till med marknadsföring, till exempel via sociala medier.
• Kunna bistå och vara backup vid redovisning
Vem är du
Du har en eftergymnasial utbildning inom redovisning, till exempel Yrkeshögskola, eller en likvärdig erfarenhet. Du har ett par års erfarenhet av att jobba med redovisning och fakturering samt erfarenhet av lönehantering. Vi arbetar idag i Visma 600 och Fortnox så det är meriterande, dock inget krav, om du har erfarenhet av dessa system.
Du arbetar kanske i en liknande roll idag och vill bidra med din kompetens till oss!
Du gillar att jobba brett och vi ser det som positivt om du har jobbat i en koordinerande roll tidigare. Du vill få saker att hända samt trivs i en social roll med många olika kontaktytor där du får vara med och organisera!
Som person är du prestigelös, framåt, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du får energi av att träffa och hjälpa människor! Du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att jobba samt van vid att jobba självständigt och tillsammans med andra mot deadlines. Du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Vad vi erbjuder
Du erbjuds en spännande och varierad roll där du kommer att interagera med personer från hela bolaget samt våra leverantörer och partners. Vår ekonomiavdelning är en otroligt viktig del av företaget.
Du får chans att jobba på ett mycket lönsamt tillväxtföretag inom IT-branschen som kan titulera sig som ett Gasellföretag! Du får chans att påverka och utveckla din roll samt vårt kontor. Du välkomnas in till en familjär och prestigelös arbetsplats med härlig gemenskap!
Vilka är vi?
Vi är ett företag som brinner för mjukvaruutveckling. Vi arbetar främst med att utveckla lösningar för uppkopplade enheter som återfinns inom exempelvis fordonsindustrin, telekom och MedTech.
Vi arbetar bland annat med säkerhetssystem för autonoma fordon inom bilindustrin där tekniken möjliggör en säker och bekväm transport som på sikt kan ske med minimalt mänskligt ingripande. Vi är också med och formar hur man som patient inom vården interagerar med sina vårdgivare. Idag finns bland annat möjligheten att träffa sina vårdkontakter digitalt, och att kunna dela sina värden genom uppkopplade tjänster. Här bidrar tekniken till en mer tillgänglig och effektivare vård.
Eftersom kvalitet och säkerhet är nyckelord i våra leveranser är vi som företag ISO 9001 och ISO-14001 certifierade. Vi är vana vid att arbeta enligt regulatoriska krav som ställs i olika ramverk så som ISO13485, ISO 26262, och Automotive Spice. Vi har också våra egna utbildningar inom exempelvis funktionell säkerhet som vi håller både internt och externt.
Ansökan och frågor
Tillsättning sker löpande så skicka din ansökan snarast. Du skickar din ansökan via länken.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Helena Eide, rekryteringsanvarig, antingen på telefonnummer 0725-200066 eller via mail;
helena.eide@agreat.com. Vi ser framemot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare agreat AB (org.nr 559111-6313)
Arbetsplats agreat
Kontakt Helena Eide
helena.eide@agreat.com 0725200066 Jobbnummer 7836126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.