Agile Coach

Vattenfall AB / Organisationsutvecklarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige

Vattenfall Kundservice omorganiserar och vi söker nu morgondagens stjärnor för ett antal roller till olika delar av vår organisation. Vi på Operations Support inom Customer Service letar efter en Agil coach med placeringsort Umeå.

Du kommer att vara ansvarig för coachning och utveckling av alla agila team och placerad inom Operation support. Du kommer att rapportera till Manager for Process & Training.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
En agil coach är en person som kombinerar coaching och mentorskap för att hjälpa organisationen och teamen att fungera bättre. En person som, utan att ha en permanent plats i organisationen, leder utvecklingen av en organisation mot etablerade mål. Det handlar om att underlätta, det vill säga genom att ställa de rätta frågorna och ta bort hinder för kommunikation så att människor i organisationen förändras själva och om att träna och bidra med sin egen erfarenhet.

Dina arbetsuppgifter som Agil Coach:
Coacha Ledningsgrupp, Operations Support och Operations
Låt människor i organisationen själva göra förändringen med hjälp av agila metoder
Utveckla det agila tillvägagångssättet för Customer service med avsikt att förbättra verksamheten för att sedan uppnå mål.Förbättrad kommunikation, bättre kundhantering, mer motiverade anställda, snabbare leveranser till kunder och till och med hela arbetsbelastningen i stort.
Utbilda i agila metoder och verktyg
Underlätta möten / ceremonier / workshops kopplade till detagila arbetssättet
Coacha management och chefer i det agila sättet att arbetaNärhet till verksamheten för att kunna göra analyser och göra rekommendationer för utveckling och förbättring.

Mer information
Tjänsten är placerad på Vattenfalls kontor i Umeå. Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 22 mars, 2018.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Nidhi Illman 072 702 7861.
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Lauritz, 070 635 3340

Fackliga representanter är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Christian Eriksson (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Som Agil Coach behöver du följande kvalifikationer:
Goda ledarskapskvaliteter där egenskaperna synlig, tydlig och modig är grundläggande.
Erfarenhet som agil ledare och erfarenhet som scrummaster
Flera års erfarenhet av att arbeta med agila metoder.
Ha förmåga att skapa engagemang och engagemang bland personalen
Lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt
Kunna genomföra planer i praktiken för att producera resultat
Nyfikenhet - Ställa frågor och låta andra reflektera.
Engagemang - lägga ner tid och energi på uppgifter och vara aktiv under hela resan
Viktigt att du kan lyfta blicken och inte förlora helhetsperspektivet samtidigt som detaljerna följs. Förbättra det övergripande och undvik suboptimering.
Utmärkt kunskap i både svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med förändring, utveckling och involvering som ledstjärnor. Du ges möjlighet att delta på en utvecklingsresa i en helt ny organisation där fokus ligger på att bygga ny kultur, ny värdegrund och att sätta Kundservice på kartan som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och partner till våra uppdragsgivare.

Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Kundservice Norden jobbar med fem uppdragsgivare - B2C, B2B, Eldistribution, E-mobility och Värme. Vi sätter stolthet i att leverera på överenskomna mål och att bidra till utveckling av alla dessa affärer.

Publiceringsdatum
2018-03-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-22
Ange följande referens när du ansöker: FA-00004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
Evenemangsgatan 13
16956 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 13

Jobbnummer
4012740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: