After Sales Service Agent till Postnord Strålfors

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
2024-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "After Sales Service Agent till Postnord Strålfors" (publicerad 2024-04-04) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-03-13

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på Heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Postnord Strålfors. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. De erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Exempelvis effektiviserar dem den digitala kommunikationen mellan företag vad gäller affärsdokument, ordermeddelanden, fakturor och betalfiler. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter. Postnord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden.
Denna tjänst är placerad på deras kontor i Alingsås, där du inledningsvis får introduktion och stöttning av kollegor med mångårig erfarenhet för att utvecklas i rollen. Företagskulturen präglas av engagemang och pålitlighet du arbetar i en omväxlande och agil miljö för att möta kundernas behov.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som After Sales Service Agent utgör du en framträdande funktion där du är en primär kontaktperson för verksamhetens företagskunder. Du tar emot en del inkommande samtal, men främst inkommande ärenden från kunder via ett ärendehanteringssystem, där du supporterar kring digitala tjänster och kommunikationslösningar. Du ringer även dagligen ut till kunder för att främja långsiktiga relationer. Dessa samtal innebär bland annat att säkerställa hur kund upplevt tjänsten, fånga upp frågor samt boka möten mellan kund och säljare. Därtill agerar du teknisk support och funktionsstöd vad gäller spårning och problemlösning av kunders flöden, som exempelvis avvikelser i betalningsflöden, eller ändringsbegäran från kund. Vidare ger du löpande återkoppling till kunder på deras aktuella ärenden, samt informerar om eventuella driftstörningar. Därtill samarbetar du tätt ihop med övriga avdelningar. Du arbetar även med löpande förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen, samt följer upp och åtgärdar avvikelser. En stor del av din roll innebär att arbeta i flertalet olika system, varpå är något du trivs med.

• Support och service mot företagskunder via utgående samtal och inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem
• Felsökning, problemlösning och spårning av kundrelaterade incidenter
• Samarbete internt med övriga funktioner och kollegor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasiekompetens eller motsvarande
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område såsom service/kundsupport
• God dator- och systemvana samt tekniskt intresse
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt

För att trivas i denna roll är det viktigt att du är en positiv och social person som gillar att lösa problem och att ha mycket interaktion med kunder varje dag. Vi tror att du också har ett genuint intresse för teknik som du vill utforska och fördjupa dig i. Du tar ansvar för dina uppgifter och är engagerad i din egen utveckling. Att ta egna initiativ och arbeta i en varierande roll är något som inspirerar dig. Du ser möjligheter i förändring och känner dig bekväm i en dynamisk miljö där samarbete med kollegor är nyckeln till framgång och där ni tillsammans främjar utvecklingen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Alingsås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8537777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: