Affärsutveckling - Key Account Manager
Q-Matic AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Q-Matic AB i Stockholm,
Solna,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Qmatic har skapat Customer Flow Management (CFM) och är världens största företag inom effektivisering av kundflöden.Vi arbetar inom bank, offentlig sektor, sjukvård och detaljhandel och våra lösningar finns i mer än 115 länder. Exempel på globala kunder är Vodafone, HSBC, Carrefour, Marks & Spencer, Emirates, Qantas och Orange. De senaste åren har koncernen haft en stark tillväxt med god resultatutveckling och omsätter idag ca 530 MSEK samt har ca 300 anställda. Varje år passerar 2 miljarder människor, motsvarande en fjärdedel av jordens befolkning, genom ett Qmatic-system.
Qmatic har den senaste tiden lanserat flera nya produkter och är mitt inne i en spännande förändring av vårt erbjudande där fokus kommer att vara på integrerade systemlösningar till kunder inom bank, detaljhandel, sjukvård och offentlig verksamhet.
Vi söker därför en Key Account Manager med placering i Stockholm.
Affärsutveckling - Key Account Manager
Som Key Account Manager bidrar du till Qmatics fortsatta tillväxt genom utveckling av nya och befintliga kunder. Viktigaste uppgiften är att identifiera och bearbeta stora nya kunder inom Qmatics olika branschsegment - med fokus bank och finans men även andra segment kan komma ifråga.
I arbetsuppgifterna ingår också att ansvara för relationen med befintliga kunder och löpande utveckla Qmatics affär med dem genom att identifiera nya lösningar och tjänster som skapar värde.
• Identifiera och löpande föra dialog med potentiella nya kunder på kort och lång sikt.
• Proaktivt träffa kunder och föra en dialog med representanter på högsta nivå VD, Marknadschef, Kundtjänstchef, CIO, etc.
• Genom en förståelse för kundens verksamhet visa på hur Qmatic bidrar till värde genom ökad försäljning, kostnadseffektivitet och förbättrad kundservice.
• Konceputalisera lösningar och på ett enkelt och tydligt sätt presentera Qmatics tjänster och deras värdeskapande för kunden.
• Ansvara för hela kedjan i säljprocessen; leda framtagandet av offerter, presentationer, förhandling och avtal.
Tjänsten rapporterar till Nordisk Försäljningschef. Du kommer att ingå i det nordiska säljteamet med kollegor i Stockholm, Mölndal, Oslo och Köpenhamn. Tjänsten är placerad vid vårt kontor i centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2010-11-17ProfilVi tror att du har examen från universitet eller högskola och flerårig erfarenhet av avancerad IT- eller tjänsteförsäjning. Du har ett brett kontaktnät, främst inom banksektorn och har vana av att utveckla nätverk med personer i beslutsfattande positioner. Som person är du är resultatinriktad, driven och har förmåga att arbeta självständigt. Affärsmässighet och god ekonomisk förståelse är en självklarhet. Vi värdesätter ett stort engagemang och förmåga att både leda och delta i teamet. Du har hög kommunikationsförmåga i talad och skriven svenska och engelska och du är intresserad av teknik. Erfarenhet från konsultbranschen är meriterande.
Din ansökan
Vill du arbeta på ett internationellt framgångsrikt företag med bra sammanhållning och stort personligt engagemang? Då är du välkommen att skicka din ansökan med cv till
job@qmatic.com . Urvalet kommer att ske löpande, så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 november.
Mer information om tjänsterna och företaget finner du på
www.qmatic.com/se.Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
job@qmatic.comFöretagQ-MATIC AB
AdressQ-MATIC AB
43153 MÖLNDAL
KontorsadressNeongatan 8
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7564600
Faxnummer: 031-7564699
Jobbnummer 779859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.