Affärsutvecklare/projektledare

Moderbolag / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Moderbolag i Stockholm, Solna, Sigtuna, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Logent AB

Om ...
Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2014 beräknas Logent omsätta ca 1,7 miljard SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Publiceringsdatum
2014-04-14

Dina arbetsuppgifter
Vill du jobba på ett spännande tillväxtföretag? Då kan du vara vår blivande Projektledare!

Vi söker en ny Projektledare / Affärsutvecklare till Logents största affärsområde Staffing & Site Logistics. Du kommer att bli en nyckelspelare i vår verksamhet och ingå i ledningsgruppen och därmed bidra till vår fortsatta framgång. Vi är mitt uppe i en mycket intressant förändrings- och tillväxtfas och du får stora möjligheter att forma utvecklingen.

Huvudsakliga uppgifter:

Ansvarig projektledare för uppstart och implementering av nya kunduppdrag samt förbättringsarbete hos befintliga kunder verksamheter. Detta innefattar att du kommer att jobba tätt tillsammans med kunden för att förstå deras behov och krav och att sedan säkerställa att skräddarsydda lösningar tas fram och implementeras. Kunden kan både vara intern driftsorganisation samt externa bolag. Rollen innebär löpande kontakter med såväl kunder som leverantörer.
Tjänsten innefattar även löpande kalkylarbete och arbete relaterat till införsäljningsprocess i syfte att säkerhetsställa kostnadskalkyler och kravställning mot driftsorganisationen efter implementerat kunduppdrag. Vidare kommer du att arbeta med viss merförsäljning och affärsutveckling av befintliga uppdrag.

Kvalifikationer
Kompetens och bakgrund:

Tidigare erfarenhet av logistiskt arbete och roll som ledare är ett måste. Du ska känna dig bekväm i att leda och fördela arbete och vara en tydlig ledare samtidigt som en god administrativ förmåga.

Du har någon form av eftergymnasial utbildning i botten, helst med logistikinriktning.

Dina personliga egenskaper
• Stor drivkraft och förmåga att arbeta individuellt såväl som i team
• Sprider energi och bidrar till positivt arbetsklimat
• Hög arbetskapacitet och trivs i en varierande arbetsmiljö

Tjänsten utgår från närmast kontor men mycket resor ingår i vardagen.

Är du rätt person så väntar en anställning i Sveriges snabbast växande logistikföretag!

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast den 2014-05-15, men skicka in din ansökan snarast, då vi kommer att göra ett löpande urval.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vid frågor kontakta Business Area Manager Oscar Andersson på 0708-79 30 31 eller oscar.andersson@logent.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 1323
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Andersson 0708-79 30 31 oscar.andersson@logent.se

Företag
Moderbolag

Adress
Moderbolag
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Jobbnummer
1840679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Moderbolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Moderbolag: