Affärsutvecklare

Hogia Performance Management AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Performance Management AB i Stenungsund

Hogia eInvoice är ett verksamhetsområde inom bolaget Hogia Performance Management som tillhandahåller en molnbaserad e-fakturatjänst som en del av Hogias ekonomi- och affärssystem.

Vi ser en tydlig trend på marknaden att efterfrågan på elektroniska tjänster ökar och verksamheten har tillväxt som ett tydligt fokus.

För att möta den större efterfrågan och säkerställa att marknad, kunder och samarbetspartners får rätt och kvalitativ information från oss behöver vi stärka upp vårt team. Vi gör nu en strategisk satsning i den här verksamheten och söker en målmedveten, kreativ och driven affärsutvecklare med erfarenhet av IT-lösningar.

Publiceringsdatum
2016-03-18

Om tjänsten
I rollen som Affärsutvecklare på Hogia eInvoice kommer du vara den som ansvarar för aktiviteter som ökar vår kundbas och att vi når uppsatta mål. För att lyckas med detta kommer du att arbeta med egen bearbetning av kunder såväl som att stötta säljare i andra Hogia-bolag för att få in affärer. Du kommer att vara vår expert inom elektroniska fakturalösningar och arbeta för att öka kunskapen om detta såväl internt som externt. Din vardag kommer att innehålla egen telefonbearbetning av utvalda kunder, webvisningar av vår e-fakturalösning, interna utbildningar, mässor,  frukostseminarier, kundbesök samt att ta fram marknadsmaterial och skriva artiklar.

Vi räknar med att du till stor del kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Stenungsund men vara på resande fot några dagar per månad. För rätt person finns stora möjligheter att växa in i en roll med eget resultatenhets- och personalansvar.

På Hogia eInvoice är vi ett litet och sammansvetsat team på tre personer som alla sätter stort värde i att få vara med att påverka verksamheten framåt. Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp.

Är du en blivande kollega?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller försäljning i botten och att du har några års erfarenhet av system- och/eller lösningsförsäljning, B2B. För att trivas på Hogia, och lyckas i rollen som Affärsutvecklare, behöver du både vara en strateg och en utpräglad "doer" och drivas av att göra affärer. Du är duktig på att kommunicera men även ha en förmåga att bygga relationen på distans, via telefon och web. Som person drivs du av och har erfarenhet av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Bland annat har vi en egen löparklubb, Hogia Running Club, en egen kör, "In Voice", och en egen konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2016/21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Pernhage, rekryterare 0709-238853

Företag
Hogia Performance Management AB

Adress
Hogia Performance Management AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2733337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Performance Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Performance Management AB: