Affärsstödschef
Experis Sverige / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis Executive erbjuder kompetensförsörjning av chefer och andra ledande befattningar på strategisk nivå. Vi agerar också rådgivare vid interna verksamhetsförändringar. Genom att kombinera vår erfarenhet från olika verksamheter med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Kunden/uppdraget
Textilia är ett svenskt Facility Management-företag som genom en ansvarsfull och effektiv textilservice frigör resurser för kunder inom främst Hälsa & Sjukvård, Industri och Hotell och Restaurang. Som långsiktig partner tar Textilia ett helhetsansvar och bidrar till att det fungerar för våra kunder. Textilia är trippelcertifierade och arbetar kontinuerligt med kvalitet, miljö och CSR. Vi är sedan 2011 medlemmar i Business Social Compliance Initiative (BSCI) - ett europeiskt ideellt samarbetsinitiativ för företag som vill förbättra arbetsvillkoren i den globala leverantörskedjan.
Läs mer på
www.textilia.sePubliceringsdatum2014-03-28Dina arbetsuppgifterSom affärsstödschef kommer du leda en grupp om 5 stycken specialister som huvudsakligen arbetar med att bevaka offentliga upphandlingar och potentiella affärer samt formulerar anbud enligt LoU, offerter och annat säljstödsmaterial .
Ditt arbete innebär stort fokus på stöttning kring framtagning av anbud och offerter, men också arbetsledning i form av att prioritera, besluta och fördela gruppens olika uppgifter. Då arbetsgruppen är autonom så kommer stor del av arbetet att innebära projektledning mot hela gruppen.
Du har tät kontakt med olika nyckelpersoner i verksamheten, exempelvis platschefer i produktionen, kundansvariga och inköpsavdelningen. Ditt arbete innebär också en tydlig och öppen dialog med företagets textilavdelning.
Din arbetsgrupps ansvarskedja sträcker sig från anbuds- och offertframtagning till överlämnande av signerat avtal till verksamheten. Därefter fortsätter ditt ansvarsområde med genomgång och till viss del utbildning av respektive kundansvarig och platschef.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen har du en teoretisk utbildning, exempelvis inom juridik eller ekonomi, för att kunna hantera upphandlingar och offerter. Du har också ett tydligt intresse för människan och förstår att personer är olika och därmed behöver olika sorters ledarskap.
Som person drivs du av att utveckla en redan väl fungerande grupp, och agerar därför som just ett stöd till övriga specialister. Du har tidigare erfarenhet av LoU, antingen som teoretisk kunskap eller praktisk erfarenhet. Vidare har du erfarenhet av personalansvarsområdet eller projektledning. Du har också erfarenhet från säljstöd och har därmed ett gott affärssinne och affärsintresse.
Du är vidare en flexibel person som kan hantera kommunikation i olika nivåer inom företaget. Du har också ett rakt och tydligt sätt i din ledarstil vilket bidrar till en tydlig öppenhet i arbetsgruppen.
Detta är ett föräldravikariat som är planerat att pågå till september 2015.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hamrén på
anders.hamren@se.experis.com , tel: 019-16 65 51
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Hamrén 019-16 65 51
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1823264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.