Affärsrådgivare

Poolia Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Motiveras du av att arbeta för andra människors framgång och näringslivets tillväxt? Vill du bidra till ett mer hållbart företagande? För att komplettera teamet i Mälardalen och kontoret i Västerås söker vi dig, en utåtriktad och engagerad affärsrådgivare med kunskaper och intresse inom till exempel internationalisering och export, hållbarhet och grön omställning eller innovation. Brinner du för entreprenörskap och vill göra skillnad, då kan detta vara jobbet för dig!

Vi söker en affärsrådgivare till Almi Västerås

Publiceringsdatum
2022-10-28

Om tjänsten
Som affärsrådgivare arbetar du nära företagare och deras vardag och verklighet. Du får en utåtriktad tjänst där du träffar många spännande företag inom olika branscher och med olika utmaningar. Det kan röra sig om start-ups som vill kommersialisera sin idé eller etablerade företag som står i eller inför en tillväxtresa. Tjänsten innebär rådgivning inom områden såsom internationalisering, ledarskap, kompetensförsörjning, digitalisering, marknad och ekonomi m fl vilket ställer krav på både kunskap och förståelse inom ett eller flera av dessa områden.

Stor del av din tid ägnar du åt att träffa kunder och ge professionellt stöd som till exempel snabbar på företagens exportaffärer ut i världen eller möjliggör omställning inom miljöområdet mm. Du finns nära företagets affär och är med från start till mål. Alla insatser i företagen är behovsanpassade och du utgår från företagets utmaningar, förutsättningar och ambitioner och skräddarsyr upplägg därefter. Rätt verktyg till rätt företag i rätt tid!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ingen dag är den andra lik, men dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av:
• Kontakta och boka in möten med nya och befintliga kunder.
• Utifrån kundens behov och med ett coachande förhållningssätt leverera de verktyg, kontakter och kunskaper som krävs för att lyfta företagen till nästa nivå.
• Identifiera, initiera och medverka vid olika insatser ex. webbinarier, nätverksträffar, workshops, möten med extern expertis mm.
• Omvärldsbevakning.

En viktig aspekt av ditt arbete är att ha en bra marknadskännedom och goda relationer till relevanta samarbetspartners i Västmanland. Det innebär att du jobbar aktivt med att skapa nätverk i regionen och deltar i forum som gynnar detta. I rollen ingår även att aktivt marknadsföra Almi och därigenom skapa nya samarbeten och uppdrag.

Vem är du?
Du har lätt för att se och förstå kunders behov och är bekväm i rollen som affärsrådgivare. Med dina tidigare erfarenheter stärker du vårt team och bidrar till företagens tillväxt.

Du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att träffa och utveckla regionens företag. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap och drivs av nya idéer och att hjälpa andra framåt i sina verksamheter. Du arbetar självständigt och i team, tar egna initiativ och driver igenom idéer och förbättringsförslag med kundens affär i fokus.

Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer. Du behöver ha en god ekonomisk förståelse och förmåga att både analysera och coacha våra kunder i lönsamhetsfrågor. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen är B-körkort ett krav.

Vi önskar också att du har erfarenhet inom internationell försäljning, hållbarhet och grön omställning och/eller innovation. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig och du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Almi finns på ett fyrtiotal orter över hela landet och har ca 500 medarbetare. Almi AB ägs till 100 procent av svenska staten. Utöver moderbolaget Almi består koncernen av 16 regionala dotterbolag inklusive fyra helägda dotterdotterbolag. Det övergripande målet med verksamheten är att främja utveckling av konkurrenskraftiga små och medelstora företag och stimulera nyföretagandet i syfte att skapa tillväxt och förnyelse i svenskt näringsliv.

På Almi är vi övertygade om att hållbarhet engagerar medarbetare och att engagerade medarbetare skapar hållbara företag. Därför strävar Almi efter att vara en attraktiv arbetsplats som både attraherar och behåller medarbetare som vill utvecklas. Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet. Läs gärna mer på www.almi.se

Välkommen med din ansökan!

Om du önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Fällman, VD Almi Mälardalen eller Johanna Landin, Kontorschef Almi Västerås, på 0771-55 85 00. Har du frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, Poolia Örebro, 070-090 62 49.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "66310".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Kontakt
Pernilla Dawidson Göranzon
pernilla.dawidson-goranzon@poolia.se
070-090 62 49

Jobbnummer
7121186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: