Affärsprojektledare

eWork Scandinavia AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en projektledare som skall leda deras mest komplexa kundprojekt. Projekten omfattar som regel kundlösningar baserade på produkter och tjänster inom tele- och datakommunikation.
Som projektledare skall du definiera projektet, planera projektet, utföra och kontrollera projektet samt stänga projektet. Du kommer att arbeta med både nationella och internationella projekt. Du är ytterst ansvarig för leveransprojektets genomförande, kvalité, leveransprecision, budget och utfall. Du kommer framförallt att mätas på kundnöjdhet och leveransprecision.
Dina arbetsuppgifter utgörs bland annat av följande:
• Aktivt delta i upphandling/offertarbete rörande kundernas leveranser.
• Avgränsa uppdraget genom analys av kundens affärskrav och förståelse av helheten.
• Medverka i slutförhandling av avtalet tillsammans med säljare.
• Identifiera och säkra resurser som behövs inom projektet (juridik, finans, arkitektur, test, teknisk- och/eller verksamhetsspecialist, m.m.) redan innan projektet startar. Allokering av nödvändiga delprojektledare till de olika delprojekten vid större och komplexa leveransprojekt. I projektorganisationen ingår andra projektledare som agerar delprojektledare och de rapporterar till affärsprojektledaren.
• Ta huvudansvar för leveransen av kundlösningen.
• Välja, tillämpa och anpassa strategier, metoder och hjälpmedel.
• Arbeta med enhetliga metoder och verktyg samt utveckla och leda projektet effektivt mot uppsatta mål. Säkerställa att projekten genomförs enligt kundens projektmodell. Ansvara för kundleveranser (huvudsakligen produkter) vid mindre leveransprojekt.
• Progressrapportera till intern, samt extern styrgrupp.
• Samla in och sammanställa/dokumentera alla delar av ett projekt, inklusive lösningsbeskrivningen, som ska distribueras internt samt de dokument som ska lämnas över till kund.
• Säkerställa kundrelationen, konsultativ försäljning och projektlönsamheten under dess livstid.
• Delta i kundmöten vid behov för att samla in kundönskemål och krav, analysera data för att lösa uppdraget, exempelvis genom att göra behovsanalys och/eller teknikval, kundbesök, revidering av befintlig lösning m.m.
• Ta försäljningsansvar (t.ex. merförsäljning) under projektet i form av förändringar/tillägg. Förhandla och avtala om merförsäljning på egen hand.
• Leda kundens projektgrupp samt eventuella underleverantörer (t.ex. integrations partners, entreprenörer).
• Planera för och hantera okända händelser i projektet.
• Ta ansvar för större planerade förändringar under projektets livstid.
• Säkerställa kundens leveransgodkännande samt överlämning till driftsorganisationen.
• Rapportera projektets status i relevanta stödsystem, för projektsponsor, kund och vid behov för närmsta ledare.
Till den här rollen ser vi gärna att du har arbetat minst 5 år som projektledare med implementationsprojekt. Vi ser också att du har erfarenhet av telekommunikationsbranschen.
I rollen är det viktigt att du har en hög servicenivå och sätter kunden i fokus. Du skall ha lätt för att kommunicera och koordinera då du har flertalet kontaktytor. Du skall vara drivande, välstrukturerad och kunna ta beslut. I din roll samarbetar du med övriga personer i leveransprojektet, beställare, kravställare, interna och externa leverantörer.
Skall-krav
• Du har erfarenhet av projektledning i implementationsprojekt med många intressenter (minst 5 år)
• Du har erfarenhet av Telekombranschen
• Certifiering enligt projektledningsmetodik (tex. PMI eller IPMA)
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
• Du har goda kunskaper kring planering, definition, genomförande och avslut av leveransprojekt
• Du är noggrann, flexibel och tar egna initiativ.
• Du är stresstålig
• Du är social & prestigelös
Meriterande
• Erfarenhet av konsulting mot slutkund
Vänligen ansök direkt via vårt system med;
• ditt uppdaterade CV
• månadslön
• information om när du är tillgänglig för att börja
Dessutom vill vi att du beskriver varför just du skulle vara lämplig för detta uppdrag.
Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.

Publiceringsdatum
2011-05-13

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-12
Ange följande referens när du ansöker: 8673
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Ålander, 08 50 60 55 34

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
933496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: